Vårkänsla.

Gud asså.
Sitter här och njuuuter av solens strålar utanför och alla knoppar som kämpar sig upp.
Igår va en dålig dag..kände bara för att gråta, vet inte varför. Men som vanligt finns Dennis vid min sida och gjorde mig glad igen rätt snabbt. Blev så mkt med Liam och dylikt. Småtjaffs med Alex om var vi skulle bo och så. Jag sa rakt ut till alex att jag inte tänker flytta upp mot lödde bara för att han inte vill sälja sitt hus. Varken jag eller D vill bo där. Har inget och hämta där uppe. Har dansat efter den mannen vad jag ska i mitt liv. Jag sa att eftersom han nu har bestämt sig att bo kvar i sitt hus och byga ut det nu när han ska bli pappa igen och huset är PYTTElitet, att Liam SKA gå på dagis där jag och dennis ska bo i framtiden. Helt plötsigt vände han tvärt och börjde fjäska ist och sa att vi kunde lösa detta utan bråk och så, men det är fan alltid han som börjar bråka!! Jag och D har pratat om att bo i Bara, svedala, husie osv. Husie tillhör Malmö, men är lååångt ifrån så som man anser Malmö. Mn son ska aldrig behöva sätta sin fot i malmö skolor, utan om vi hamnar i Husie så finns där bra och fina nybyggda skolor där till honom. Vi får se var vi hamnar och skulle vi inte bo nära varann, så är det i min stad han ska gå skola, så e det bara. Har pendlat fram och tillbax mellan Vellinge och Löddeköpinge i 4 år nu. Kan ni bara fatta hur mkt bensin pengar det är med en bil som drar över 1 liter milen?
Jag bad alex för ett tag sedan kolla upp om Liam kunde gå halva tidn i Vellinge, dvs på min vecka. Han hade tydligen fått nejsvar från kävlinge kommun. Så det va bara att glömma. Tills nu. 2 minuter tog det och han börjar på nytt dagis till sommaren i Bunkeflo där vi ska bo. Är min vecka han ska gå där..så nu kommer han få sig vänner där mamma bor. Är så jävla glad. Slippa pendla som en jävla fåne varje morgon.

Nu ska jag göra mig iordning. Baby kommer snart hem och vi ska åka och träna tillsammans :-)
Blir svårt att träna för mig när jag ska behöva lämna mitt hjärta ensam och han tycka lika så, därför sa jag nu att vi börjar träna tillsammans ist. Har 5 kilo att gå ner på 3 veckor ;-) Tur man har fått lyckopiller *s*
Nej, vi hörs...är heeeeelt uppe i varv nu.

Ps. Mina nya glasögon är fett försenade pga att jag hade ett annorlunda synfel som va tvungen att specialbeställas till dom bågarna jag beställt, nåt sånt sa dom. Så får lida med mina extra brills sålänge..svarta, heting, haha.

Några bilder först!



Min älskade systerdotter leker med Dennis.





Jag och min uuunderbara älskade.





Älskade ville bli ett lejon och mamma försökte så gott hon kunde, haha.


Kommentarer
Postat av: Carina

Skolorna i Bunkeflo är tyvärr inte Malmö Stads bästa.Men lycka till och hoppas ni ska trivas.

2009-03-09 @ 20:11:59
Postat av: Okänd

Det finns nog positiva och negativa saker på alla skolor oavsett var man bor, bor själv i bunkeflo och har inte hört mer negativa saker om skolorna här än någon annanstans...

Bunkeflo är bra, så ni kommer säkert att trivas.

2009-03-09 @ 21:46:18
Postat av: Uppväxt i Bunkeflo

Jag kan säga dig att jag anser att skolorna i Bunkeflo är sämsta tänkbara för barnen. Jag som gått där i flertalet år kan själkv inte rekomendera det till dig. Det spelar ingen roll vilken skola du än kommer till, det är hela systemet det är fel på och Bunkefloskolorna visar bara en falsk fasad!

2009-03-10 @ 13:54:46
Postat av: Marie

Nej, och om du inte är uppdaterad på det området så har det varit mest kritik genom tv gentemot Bunkeflos skolor med tanke på mobbing och orättvisa. Lärarna och rektorerna där ute har vakren visat intresse för att stoppa det eller att börja motverka det. Dessutom har skolorna sällan haft en och samma rektor i två år, vilket är dåligt! Jag har också gått på de två skolorna där är och jag rekomenderar definitivt inte dem till dig. Jag vet ju att du vill det bästa för din son.

2009-03-10 @ 13:57:23
Postat av: Anonym

Kan tyvärr bara instämma med övriga. Har barn som gått där och tur att man haft möjlighet att hjälpa dem så mycket med läxor och frågor dem haft gällande skolarbete. I skolan finns ingen hjälp. Mobbningen är hög och skolledningen är i det fallet blinda. Rektorn på Ängslätt han är inkompetent. Finns dock en privat som har bättre rykte.

2009-03-10 @ 14:28:32
Postat av: Lisa

Men ska Liam gå på två skolor? varannan vecka typ?

vet inte om jag kanske missförstod . Men om han ska gå varannan vecka där å varannan vecka där så e det ju hemskt mot Liam. Verkligen inte bra för ett litet barn att flänga fram å tillbax såd'r

2009-03-10 @ 17:37:29
Postat av: Jessica

Ja, han ska gå på två "dagis"!! Och det är inte alls synd om Liam, varför skulle han lida för de? Det är många barn som gör så idag när föräldrarna bor så långt ifrån varann. Jag har låtit liam gå på samma dagis fram till nu (han blir 5 år), men nu är det nog. Han ska även få vänner där mamma bor. Liam har bott varann vecka hos oss i 4 år, och är inte van vid ngt annat. Jag tror tvärtom att han kommer tycka det är kul att lära känna nya vänner och få uppleva ngt nytt. Barn vänjer sig snabbt. Han e redan glad över att få börja på ett nytt dagis. Så..om inte hans egen mamma oroar sig, så kan ni låta bi.

2009-03-11 @ 09:18:39
Postat av: Jessica

Ja, han ska gå på två "dagis"!! Och det är inte alls synd om Liam, varför skulle han lida för de? Det är många barn som gör så idag när föräldrarna bor så långt ifrån varann. Jag har låtit liam gå på samma dagis fram till nu (han blir 5 år), men nu är det nog. Han ska även få vänner där mamma bor. Liam har bott varann vecka hos oss i 4 år, och är inte van vid ngt annat. Jag tror tvärtom att han kommer tycka det är kul att lära känna nya vänner och få uppleva ngt nytt. Barn vänjer sig snabbt. Han e redan glad över att få börja på ett nytt dagis. Så..om inte hans egen mamma oroar sig, så kan ni låta bi.

Postat av: Lisa

ja men det e rätt...intala dig det själv så blir det nog bra....herregud......det vet väl varenda människa att det inte alls e bra för barnen.....borde ha bättre koll va?

2009-03-11 @ 19:07:50
Postat av: Frågande

Varför är det mamman som ska köra pappa kan väl köra några år nu eller var det du som valde att flytta från det hem ni hade gemensamt. Vet ej om ni bodde ihop. Liam måst ju varit liten när ni separerade. Hoppas han ska klara det är ju som sagt inte lätt. Är själv separerad och vet hur tufft det kan vara, blir tuffare när dem blir större och har mer frågor,

2009-03-11 @ 20:08:28
Postat av: Jessica

Du "Lisa", gå och lägg dig och engagera dig på saker du har den blekaste fis om. Jisses. Hör att du inte är mamma, och ska därför inte ens uttala dig i nåt du inte har en aning om. Huvudsaken är att jag vet bäst vad som är det bästa för MIN son. Okej. Gonatt.

Frågande:

Jag blev typ utkastad från vårt "gemensamma" hem när Liam va 8 månader. Liams pappa gjorde mig så illa dagligen och det ända jag gjorde va att gråta varje dag, vilket inte är bra för barnet. Jag hamnade typ på gatan med 3000 ut i mammapenning, och fick inte ett skit med mig, så allt fick jag köpa nytt. Barnvagn, barnsäng, skötbord..ja gud vet vad. Vi hade redan satt liam på dagis i lödde vid den tiden och just då mådde man bajs och ville inte ändra ngt och klydda förrän jag va på fötter igen. Därför har de blivit att Liam forsatt gå i lödde. Men den som har bil och körkort själv vet hur mkt det kostar för mig att pendla fram och tillbax mellan Vellinge och Lödde. Tror nog jag har haft sjukt jävla bra tålamod som haft det såhör i 4 år nu. Nu ska Liam fixa ett mer stabilt hem hos mamma, med fler vänner och dylikt. Lång historia görs kort. Allt de bästa för min son!

2009-03-11 @ 21:38:25
URL: http://wiren,blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback