Gott & Blandat!

Hallåja.

Sitter här nu och lyssnar på "just nu" festaste låt. Got to touch you right now - Basic element. Det va inte igår man hörde nåt från dom, men satans grym musik iaf.

Har massa tankar i skallen nu. Vettefan hur jag ska börja placera dom.
Kan ju börja dela med mig ang lägenhet sökande för min och Dennis skull. Lägenheten i bruksparken blev det inget av med. Utan vi ska koncentrera oss på hyers ist. Och nu undrar ni säkert varför vi ska göra de. Saken är den att när Liam ska börja skola så måste vi flytta uppåt. För jag och alex ska mötas på halva vägen när det gäller liams skolplats. Vettefan var vi hamnar, eller var han ska gå i skola, men det får lösa sig på sitt eget vis helt enkelt. Det är väldigt svårt..eftersom vi båda fortfarande vill ha delad vårdnad och vi måste lösa de på så bra sätt som möjligt. Den ena veckan ska ha kunna ta sig hem till mig och andra till alex utan några längre och svårare sträckor. Därför kände vi att det inte är lönt att inreda och lägga ner så mkt pengar och tid på ngt som vi ändå snart ska flytta ifrån. Så nu på måndag har vi första tjing på en 3.a (ca 76 km2) på Annestad i bunkeflo. Syster min bor där och trivs som fisken i vattnet. Är sjukt fina lägenheten där och fint område med massor av barn och så. Vi ska inreda helt från början. Kasta allt mitt gammla och in med nytt. Ny soffa, soffbord, sängstomme, madrasser, ny säng till liam, köksmöbler, lampor, mattor, osv osv osv. :-D Längtar så mkt, speciellt för liams skull. Helt nytt stort rum med nya möbler och tjofräsan. Sen förhoppningsvis ska han få sitt efterlängtade syskon, som han tjatar så mkt om. Haha. *Drömmer mig bort* Han vill ha en lillebror, för han tycker han redan har en lillasyster. (Hans kusin Moa då), hehe.
Men jag har sagt att det bestämmer mammas mage vad de blir. Här sitter jag och snackar om barn, men bara det att jag längtat så länge nu, och nu har jag äntligen börjat en väg mot att bli mamma igen (L)

Nu i helgen kommer Josse från sthlm ner. Ska bli kul och träffa henne igen. Så jag, hon och en annan vän ska ut tillsammans på lördag. Vi ska till Tivoli i hbg, va ett jävla bra tag sedan jag va där. Saknar stället, sjukt bra. Har inte varit ute en ändå gång sen jag träffade Dennis. (Då menar jag enbart med mina vänner, och inte Dennis då). Inte för att jag "saknat" det så, för jag har som sagt fullt upp att vara kär och lycklig här hemma med min nya familj. Men nångång måste man får lov att gå ut utan att få dåligt samvete, även om jag känner lite redan nu att jag har de.
Så iaf. Förfest hemma hos Josse och sen vidare upp i landet, haha, lät ju dööölångt.

Nåväl. Nu tänkte jag vara lite trevlig och inte sitta här och drömma mig bort. Efterlyst börjar snart. :-)
Ha en trevlig kväll alla. Vi hörs.

Pussssss!!!!

Ps. Längtar ääckligt äckligt mkt tills Sweden Rock!! 3-6 Juni.
Motörhead, Heaven& Hell, ZZ Top in flames, Twisted sisters, Europe, Foreigner, Immortal, Black foot
och massa massa mer. Fy fan vilket ös och vilken helg det kommer bli. Guud vad jag längtar.

Är så lycklig och glad!


Återigen...Puuuuss!

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Jag e ju nyfiken på hur din intervju gick =) Kram Pernilla

2009-02-19 @ 10:10:03
Postat av: Marika

Jag är okänd, har hamnat på din blogg av en slump och tycker att det är intressant med hur vardagen ter sig hos folk i allmänhet.

Vill först och främst gratulera dig till dina nyfunna kärlekskänslor; det märks att du är lycklig och jag önskar dig/er all lycka.



Jag arbetar med barnpsykologi och vill av hela mitt hjärta att ni verkligen tänker över era funderingar om Liams kommande skoltid. Jag hoppas att ni menar att Liam ska gå i skola på en av adresserna och inte någonstans-mitt-emellan-adresserna. Det är väldigt viktigt att man har närhet till sina skolkamrater och inte hamnar utanför de spontana möjligheterna att träffa kompisarna.

Och, som kvinna, undrar jag: varför är det du som ska flytta närmare? Det är lika mycket pappans angelägenhet.



Mvh,

Marika

2009-02-20 @ 22:08:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback