Underbara helg.

Vilken helg vi haft. Både med väder och sysselsättning.

Fredagen va avslutning på festivalen med syrrorna och ungarna.
Därefter mötte jag & Liam upp D på hemmakväll där vi hyrde film och köpte lite gott.
Hem, liam somnade rätt snabbt och ja..det gjorde vi med. I soffan. Så filmen såg man de första 10 minuterna. D väckte mig när han insåg vi sov och vad kl va. Ja. Inte så jäkla lätt att inte somna när man ligger så tätt och bara myser. (j'ävla naglar är i vägen när jag ska skriva..typ skitstörigt. Eventuella stavfel beror på naglar)
Iaf hoppade snabbt i säng och somnade lika fort.

Lördag morgon. Liam är bajsig. Maaaaaammmaaaa...fäääärdiiiig.  ZzZzZz..ehm? Va? Jaa...kommer!
Jopp. Sen va vi vakna. Åt frulle och drack morgon kaffe. Vackert väder fick oss att ta beslutet att åka och fiska med Liams nya fiske grejjer han fick av morfar. Arrie sjön fick de bli. Viiken miljö...jisses. Vandrade och vandrade. Slen stekte och man mådde bra. Väl framme vid sjön fick D visa sina talanger om fiske. Jodå..de gick rätt bra. Det enda jag fick upp på de satans spöet va tång, tång & åter igen tåååång. Inte fan finns där några fiskjävlar i den sjön. Så vi gav upp efter ca 2 ½ timme. Hehe. Hem..
Blev lördagsgodis och tvätt och filmkväll. Jag lyckades se hela filmen medans en sovandes D flåsade mig i nacken. Idag va de min tur att väcka. La oss runt 00 snåret.

Söndagmorgon. Bolibompa.....bolibombompa... högsta volymen där ute. Ögonen for upp. D och jag tittade på varann i väntan på att vem som skulle be den morgonpigga gullungen att skruva ner. Men de slapp vi göra, för han verkade tycka de va rätt högt för honom oxå. Ljudet på "ok" volym kröp jag tätt intill D & vi somnade o ca 30 min. 08.50 gick vi upp.
Kaffe och tecknat. "Mamma...snälla snälla, säg inte nej. Kaaaa vi inte åka till Andys lekland idag?? Snääääälllaa!!
Tittade på D som log. Jo...det kan vi. Så det bar av mot leklandet där D och Liam lekte som bara den. Svetten rann och skratten löd. Kl blev 13 och det va dax för Alex att hämta Lilleman. Bytes dag. Snyft! Dom skulle fiska, så liam va på glatt humör denna gång när han åkte.
D hade under tiden hämtat sin vän Alex på tåget som skulle hälsa på oss. Delvis hjälpa D med ett löneprogram, då hans vän är ekonom. Passade på att bjuda på mat. Tacos. Mmm..gott. Tittade på bilder på hans data från hans år i Kina.
Såg saker jag absolut inte ville se. En Kinesfan som flådde en hund, och sen en bild där hunden låg helt blodig och flådd med huvud, svans, ögon, tänder...allt kvar. Min mage. KÄnde hr de spändes i ögonen. Kunde inte hålla tillbax tårarna. Aj. Idiotjävlar. Skiter fullständigt i kultur och stuff. Idiotjävlar helt enkelt!!
Såg även bilder från konsentrationsläger. Inte så roligt där heller. Tänker bara på en sak när jag ser eller hör om dom lägerna. Barn...barn...barn...barn! Aj vad ont de gör i magen..hjärtat.

Usch...annat nu.
Alex åkte precis hem. Så nu ska jag och D mysa till de ordentligt.

Älskar min underbara son och sambo.

Livet är på rätt väg.

Ha en mysig söndagkväll.


Kyss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback