Gomorron.

Usch. Seg idag efter den långa veckan. Liam åkte med mig hem igår efter jobb. Somnade i bilen och fick bära upp honom i sängen där de blev gonatt. Myspys med Dennis resten av kvällen.

I lördags va vi ju på bio. Blev en underbar kväll. Bättre än anat. Gi Joe va sjukt ba film. Måste ses. Övergrymma effekter.
 Efter bion gick vi hand i hand hela långa vägen tillbax till bilen. Åkte hem. Satte oss framför tv.n och mös. Satt inte mer än 10 min innan extra myset infann sig ;-) Somnade tätt intill.

Idag har jag planerat dagen på festivalen med lilleman. Kl 14 befinner sig Bamse och Kalle anka sig i folketspark. Så det är såklart bokat. Sen blir de lite marknad och karuseller för lillen. Även lovat honom en glass idag, så hans dag är som gjord :-)
Får se hur länge vi stannar. Blir träning på sats vid 16 tiden då barnpassninsrummet öppnar. Perfekt, och liam älskar de.

Ja. Till nåt annat. Aborten är ju genomförd som ni nog har hajjat. Den gick ju sådär. Nämde nog att jag va riktigt dålig, och varit de hela veckan. Kräktes varje dag, varje halvtimme. Kvittar om de va vatten eller världens goaste kaka, så kom det upp igen. Och på abortdagen så hade jag inte ätit på 3 dagar.
Blödde, blödde, smärta, blöda, smärta, blöda, smärta. Barnmorskan ringde på bestämd tid för att höra hur det gick. Berättade då att jag presic tagit morfin och blött ca 6 bindor på 1 timme. (Om man blöder mer än 2 bindor/tim så vill dom kolla upp en. Så det va inget snack om saken. Dom ville ha in mig, då morfinet inte heller hjälpte.
Blev inlagd. Prover efter prover togs. Och jag va utorkad och hade förlorat massa blod. Fick dropp och dylikt. Eftersom jag va utrorkad hittade dom inga bra kärl. Jag som HATAR nålar. Första sticket blev i handleden...AJ SOM IN I HEEEL*ETE!!!
Inte fan funkade de, så hon provade igen i armvecket. Som då funkade tillslut med lite blåmärken här och där. Dennis fanns vid min sida alla 6 timmar. På kvällen togs sista proverna och dom va inte förändrade. Men valde att skicka hem mig på begäran att göra nya prov dagen efter och ringa om jag blev sämre. Tvärtom. Blev mkt mkt bättre. Slutade kräka och kunde börja äta igen. Så skönt. Mådde relativt bra än vad jag trodde jag skulle göra efter en abort. Beror nog på att jag vet att Dennis vill ha barn med mig när ekonomin är perfekt, jag jobbat ihop mammapenning och vi flyttat till hus. Som vi letar efter för fullt. Det va bådas val och vi va överens.

Den 7.e åkte vi upp till skara sommarland. Bodde i stuga över natten, hade all inclusive och 2 dagars inträde. Men guud vad roligt vi hade. Åt glass och drack slushpuppy så de sprtade ur öronen. Hade sagt till Liam att denna helgen fick han äta hur mkt skit han ville. Och han älskar glass, så ni kan tänka er hur han åt. Dom absolut dyraste och störta glassar han kunde hitta. Haha. Sockervadd, dricka, mat, glass, chips...oj vad han åt :-) Vi oxå för den delen.
Jag och D åkte vattenskidor. Han fixade de alldeles galant, medan en annan flög åt helskotta, haha. Träningsvärk i armarna dagen efter? JA! Där fanns så otroligt mkt och göra och barnen va helt galna. Vattenlandet va det största och roligaste jag någonsin skådat. Kan inte beskrva så mkt olika vattenaktiviteter där fanns, men oj säger jag bara.
Givetvis skulle D ge sig på att prova en linbana över poolen högt upp. Den tvärstannar och pang, Dennis slår 2 ½ volt i luften och landar RAKT på ryggen. Samtidigt som jag skrattade så jag kissade på mig, så fick jag ont i magen förhans skull. Fy faaan vilken smäll. Ni skulle sett hans rygg därefter. (Dessvärre är vår kamera sönder, så inga bilder blev de) Han va röd/lila på ryggenmed små bubblor och svullnader. Och dagen efter hade han stora blåmärken över hela ryggen. Tyckte sååå synd om honom. Men samtidigt va de liiite kul, haha.
Ja. Iaf vi hade en underbar helg där.

Nu ska jag fortsätta tvätta golvet. Storstädar idag på min lediga dag. Ett måste som finns.
Sen ska vi vimla på festivalen.

Ha det bra.

Älskar min familj!


Puss

Kommentarer
Postat av: li

inget dop i helgen?

2009-08-17 @ 23:18:42
Postat av: Jessica

Nepp. Som jag skrev i tidigare inlägg, så jobbade jag. Blir säkert fler dop snart om jag inte har helt fel för mig. Grattis gumman, du vet vem!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback