Ontimagendag.

Har lite problem för tillfälligt. Har blivit missförstånd och grejjer. Men det har löst sig.

Som ni vet så började jag på BK i lund ist i April. Trivs rätt bra där och sånt. Sjukt trevliga människor, och som jag sagt tidigare så är där 90% killar som jobbar där. Och jag trivs, inte för att det är "killar" lixom, utan mest för jag trivs bäst i manligt sällskap. Känner mig mer avslappnad på nåt sätt.
Iaf. Jag säjjer inte detta för att skryta eller verka nån diva. Men i dagens stund har 3 killar på jobb kärleks förklarat mig. När första killen öppnade sig, så kändes de, hmm, kul på nåt sätt. Han är inte alls min stil överhuvudtaget. Amerikanare, (not good looking), lyssnar på speciell musik, inga gemensamma intressen och, ja, inget stämmer.
Den andra killen öppnade sig för mig när jobbet va ute och tog en öl. Han e dock lite söt och så, pircingar, tattoos och allt sånt som jag gillar. Meen, det är ändå inget jag känner där, dessutom är han bara 20 år gammal. Sååå.
Och den 3.e killen öppnade sig på mess inatt, haha. Men såg det inte förrän imorse.
Såhär löd de:

Hallå! Björn från BK här. Hehe öö, jag vet att det här kanske låter konstigt, men jag saknar dig. Tänkte vara rak och passa på att våga säga vad jag tänker. Vill du hitta på nåt på Ons eller Tors när jag är hemma från spanien?

Jojo, så att..
Snacka om att jag blev sjuuukt paff. Björn intresserad av mig? Skulle jag aldrig tro. Han är en söt, sjukt snäll och lite blyg kille. Jag vet inte vad jag ska svara. Känns dumt att låta bli. Klart jag måste svara, men vill jag verkligen träffa honom privat? Ska man göra ett försök?
:-)

Aja. Nu ska jag och liam försöka hitta på nåt en sån här sjukt tråkig dag innan jobb.

Hörs sen.

Puss


Kommentarer
Postat av: nice

snäll to hänga ut honom med namn, nu kommer alla åka dit för o se vem han är ;P

2008-05-19 @ 10:57:14
Postat av: Jessica

Haha. Nej, det hoppas jag verkligen inte ;-)

Postat av: Emma

Undra vad han (Björn eller vad han hette) tycker om att du lägger in vad han har skrivit till dig och undra vad de andra killarna tycker om att du skriver om de här? Det är en sak att du skriver om ditt liv och din familj etc, men människor som inte har en aning om att du sitter och skriver ner vad de sagt/gjort osv. Hur kul kan det vara? Man måste passa sig för sånt här. Och även om det inte är DE som kanske får nys om detta när de surfar, så kan ju andra se det och föra det vidare. Bara en åsikt.

2008-05-19 @ 13:50:39
Postat av: Jessica

Ok Ok. Åsikter är åsikter, men min åsikt är att jag verkligen inte håller med dig där. Tror inte hans liv går i sprillror över att jag skrivit ett namn.
Det man inte vet om har man inget ont av.

2008-05-19 @ 15:13:05
URL: http://wiren.blogg.se
Postat av: Anonym

men emma ge dig. hon ska inte döda honom.Löjligt.

2008-05-19 @ 15:34:39
Postat av: Sess

En sak som min moster alltid sa till mej va: när du träffat en kille.. Föreställ dej om du kan tillbringa en natt med honom. Om du då inte kan de så e de inte alls rätt.. Men kan man de så kör på :D.. Har funkat för mej många ggr haha.. Lycka till :P

2008-05-19 @ 16:39:20
Postat av: emma

Hade DU velat att han skrev om dig i sin blogg? Klistrade in vad du sagt? Ja, förmodligen eftersom du anser dig själv inte skämmas över nåt och vara öppen etc så.... Har redan svaret. Men jag tycker ändå att alla människor borde få ha en egen intrigitet.

2008-05-19 @ 17:58:13
Postat av: Jessica

Sess: Haha, ja du har så rätt så. Måste nog träffa honom igen för att kunna föreställa mig de, haha. Vi får se :-)

Emma: Jag har inte satt ut hans Efternamn, Personummer, Email, Telenummer. Bara ett förnamn. Så sluta nu, no big deal.

2008-05-19 @ 21:20:45
URL: http://wiren.blogg.se
Postat av: Sess

Haha, du får hålla oss uppdaterade :D

2008-05-19 @ 22:47:38
URL: http://allaboutsess.blogg.se
Postat av: Undran

Varför sätter du överhuvudtaget ut hans namn? Jag ser liksom ingen anledning till att använda hans riktiga namn, du kunde ju skrivit "Kille 1" etc..!? Finns ju inga positiva konsekvenser (endast negativa), och som sagt, personlig integritet!

2008-05-20 @ 14:11:40
Postat av: Jessica

Sånt jävla tjat om detta. Börjar tröttna. "TÄNK" nu om jag använt ett fejknamn.
Sluta läs om de bekymmrar er så mkt.

2008-05-20 @ 19:47:17
URL: http://wiren.blogg.se
Postat av: Anonym

Mer uppmärksamhetstörstande människa har jag aldrig sett maken till.Skärp dig och kom ner på jorden

2008-05-22 @ 22:33:59
Postat av: jessica

Japp :-D
Jag ääääälskar uppmärksamhet, och skäms inte över de. Behöver inte skärpa mig eller komma ner på nån jord. Har varit här hela mitt liv. Men tackar som undrar :-)

2008-05-23 @ 22:26:04
URL: http://wiren.blogg.se
Postat av: Anonym

Jo det märks. Och söker bekräftelse av ngn anledning. Men det kan inte du hjälpa.
Alla är vi olika helt enkelt.Får man inte tillräckligt med bekräftelse av sitt barn? Det trodde jag man kunde få.
Det är bara det att man behöver inte skriva ALLT på sin blogg. Vilka som gillar en/har stött på en/är kär i en osv. Känner igen det här mönstret för min kompis var exakt likadan. Till slut pallade jag inte med det. Du får givetvis skriva vad sjutton du vill men då får du räkna med kommentarer! Jessica, du verkar till att va en glad och sprallig tjej av det jag läser var varannan dag. Men tyvärr får du såna här kommentarer av folk för att du söker bekräftelse och "skryter". Och bloggen är öppen för alla. Man läser fast man stör sig.

2008-05-25 @ 00:51:58
Postat av: Jessica

Öhh?? Okeeej, vi säjjer så.
Tror du måste mogna en hel del innan du kommeterar. Vet du överhuvudtaget va "blogg" betyder?? DAGBOK! Vet du vad DAGBOK betyder? Om inte, så kan du maila mig så skriver jag gärna innebörden av en dagbok till dig. Ens LIV ska finnas i en blogg, och varför då i helvete ska jag utesluta ngn minsta grej för att läsare som du ska slippa störa er? Stöter ngn på mig, berättar jag de, kysser jag ngn, berättar jag de, sexar jag ngn, berättar jag de. Och sist men inte minst, är ngn intresserad, så berättar jag de. Bloggar för att det ska va sjukt kul att läsa tillbax i framtiden och då är de kul att läsa hur många som egentligen var intresserade av unga söta jag. Detta är min blogg. Sånt här innehåller min blogg, och tänker absolut inte ta bort ngt för din/er skull. Låt helt enkelt bli och läsa då för tusan. Och känner jag för att skryta, så gör jag de. För alla människor skryter. Om det inte är hur många skor man har, kläder, pengar, bilar, hur mkt man rest, eller helt enkelt skryter om att man är attraktiv för vissa. Så lägg ner, sluta läsa min blogg, och må bra av dig själv, precis som jag gör.
Kanon..lycka till och försöka övertala andra om vad deras bloggar inte BÖR innehålla för att du ska slippa störa dig. Haj haj :-)

2008-05-25 @ 22:19:11
URL: http://wiren.blogg.se
Postat av: Anonym

Öm punkt verkar det som. Du sätter taggarna ut så fort någon tycker något. Bara beklaga att du inte verkar säker på dig själv.

2008-05-26 @ 14:12:22
Postat av: Jessica

Tillåt mig skratta, det är de enda jag kan göra.
Vet vem jag är och hur jag är, och ska säga er alla, att osäker är de "sista" jag är. Det är jag som ska beklaga för er skull. Puss

2008-05-26 @ 16:12:08
URL: http://wiren.blogg.se
Postat av: Anonym

Denna kommentar är inte menad som en negativt inlägg, mer som ett tips.
Det hela som tidigare kommentarer handlar om är etik och de oskrivna reglerna för bloggning.(Det finns åtaliga med länkar att läsa i ämnet. Bara till att googla för att hitta otal med information). Vad det gäller blogging så är det bara inte en dagbok. Ordet blog är en forkortning från engelska ordet weblog. Notera WEBlog. Det är alltså en dagbok som publiceras på Webben. Internet ses som en öppen medium. I ett sånt stort forum måste man ha folks integritet i åtanke. Speciellt när man skriver om känslor.Den oskrivna reglen är att aldrig nämna folks namn utan att först fråga om tillstånd. Även om man har folks tillstånd eller om det görs utan tillstånd är den vanligaste normen att bara skriva en inicial eller hitta på ett smeknamn för personen i fråga.(Till exempel tidigare kommentar nämner att man kan skriva "Kille 1").Om man hittar på ett namn för personen i frågan är det viktigt att nämna att personen i fråga heter egentligen något annat. Detta för att skydda personers integritet. De största/mest populära bloggarna(till exempel belle de jour och nanny's diary) brukar använda sig av inicialer istället för namn(mest för att läsarna ska kunna identifiera vem det pratas om).

Ur juridisk perspektiv finns det lagar som avhandlar just detta. Det finns lagar för Internet. Något som jag tror många glömmer. Det finns lagar som berör dataidentitet.Dessa lagar kan tillämpas och har tillämpas.
För att undvika lagar både skrivna och oskrivna är det därför bra praxis att tänka på vad man skiver på sin blogg. Man behöver inte censurera sig ,men det gäller att tänka över en eller två gånger vad man publicerar.
Som blogskribent måste man gå på samma smala lina, mellan att inte censurera sig och att ha i åtanke att det man skriver publiceras på Internet.
Det ligger något i det som tidigare kommentarer tar upp, sen att det spårar ut i med person påhopp är en annan sak.
Bsra ett litet tips och lite att tänka på.
"Keep up the good work!"

2008-06-02 @ 10:10:39
Postat av: 11

Kan man bli mer ägd? High-five på den!

2008-06-02 @ 20:57:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback