Tragiska korkade fikon.

Sikken häärlig dag :-)

Ska strax iväg med Liam för att möta upp Jensen och hans son. Vi ska till ett lekland. Skattkammarön. Han e helt livlad här hemma. Ska bli riktigt kul. Sen blir det väl en runda i parken och mata pippina.
Ska bli riktigt mysigt.
Sen ikväll är det saker för min tur. Jag ska på dejt med S. Vi ska först på en fin resturang och sen bowla efteråt. Jisses vad mysigt det ska bli. :-)

Men vänta nu? Allt är ju så fel då ju. Nu är jag helt plötsligt en kass morsa. Åhåh.
Alltså. Ärligt tjejer. Ni är så patetiska och sjuka. Att (försöka) trycka ner och ge en ensamstående mamma dåligt samveta (återigen försöka). Jisses. När jag läste allt vad som skrivits under tiden jag jobbade igår. Höllt på att trilla av stolen av förvåning med oxå av skratt.
Så nu är jag en dålig mamma för att vi lagade mat hos min syster och va på Vellingeblomman (för liams skull).
Och en tjej hade skrvit att "verkar vara party som gäller". Hon fick sig en bra kommentar av en annan där. Bra sagt. Tror nog det handlade om en dålig barndom som gjort att hon inte är läskunnig.
Ni är riktigt sjuka, det vet ni va? Förstår egentligen inte var det började? Hade jag haft dåligt samvete eller tyckt nåt va konstigt så hade jag för fan inte skrivit de på min blogg där jag vet att dårar som ni läser. :-)
För er som har "hoppat" in och läser min blogg först nu. Lyssna riktigt noga här nu.

JAG HAR MIN SON VARANNAN VECKA OCH DET INNEBÄR ATT VARANNAN VECKA KAN JAG VARA UNG IGEN, KAN FESTA, SUPA, LEKA, HA KUL MED VÄNNERNA, VARA OMOGEN, STRULA RUNT OCH BETE MIG HUR FAN JAG SJÄLV VILL!!

Kände jag va tvungen att ta stora bokstäver för som sagt, vissa kan inte läsa.
Sen är det säkert folk som reagerat på att jag träffa S på min liamvecka. Men är det så jävla konstigt egentligen?
Om jag säger såhär. Den veckan jag är barnledig jobbar jag 6 dagar irad och alla dagar är jag hemme kl 22 på kvällen. Okej...behöver jag forstätta? Jaa..pga korkade människor, så forstätter jag lite till. Det innebär att jag bara kan träffa MÄN på liamveckan då jag är jobbledig. Visst kul för de som kan ta med sin 3 åring på resturang och bio..grattis till er, men jag kan inte de. Och om jag ska ha en chans att ngn gång träffa ngn så har jag bara den mäjligheten på liams vecka. Och han har en moster som gääärna sover över här med liam, och dom har skitkul tillsammans. Även ibland tar hans pappa honom när jag ska iväg. Ni vet. Man har ett liv trots man har barn. Tråkigt för er som totalt hamnat i den situationen där ni glömt er själva och mår dåligt innerst inne. Men det gör INTE jag, och det är ngt som jag själv valt. Älskar mitt liv och mår alldeles förträffligt. Precis som min djur gör. Så dom behöäver ni inte ens tänka på. Huvudsaken är att JAG gör de. Tack iaf sötnosar.
Jag ÄR en kanonmamma till Liam. Ska säga er att bättre mamma än såhär kan han inte ha.
OCH JAG ÄR STOLT!

Måste jag verkligen fortsätta för er korkade som inte förstår? Nej, lägger inte mer energi på er. Tycker mest synd om er. Prova att gå ut en kväll..skaffa lite vänner. Det ÄR faktiskt kul :-)

Åhh..sikket väder. Nu ska de mysas.

Ps. Sluta nu läsa min blogg. Det verkar göra så ont i er, och jag vill inte åstadkomma nån smärta till mina läsare. Okej? :-)


Puss

Kommentarer
Postat av: Vera

Hej gumman:0)

Bry dig inte om dessa parasiter som har SÅ JÄKLA mycket att säga!
Säkert sånna som inte har barn själv å inte har en jäkla susning om ngnting....

Du e en bra mamma Jessica som kämpar å gör allt för lille Liam... För att han ska ha det bra:0)
Skit i vad dem säger, dem e ju som sagt inte mer än skiten under dina skor.....

Ha det bäst vännen:0)
Kramelikram!

2008-03-08 @ 12:11:52
Postat av: E

Tycker du verkar vara en bra mamma. Av det jag har läst så sätter du din son främst -men det spelar ingen roll egentligen! Du sa egentligen inte behöva bevisa för folk att du e en bra mamma. Who are they to judge? Du vet det själv,det e väl huvudsaken. Du är extremt ärlig o öppen i din blogg vilket både e bra och dåligt. Ibland får man ta konsekvenserna av det men sånt e väl livet. Stå på dej! Du verkar stark.

/e

2008-03-08 @ 12:17:14
Postat av: Nathalie

Bra och läsvärd blogg!

Postat av: bloggläsaren

hej på dig Wiren! jag känner inte dig personligen, jag har bara halkat in i din blogg ett par gånger.. först vill jag bara säga, Du verkar vara en skit bra mamma till din son. allt du gör för honom.. inte många som klarar av det. det ska du veta! för det andra vill jag bara säga, Stäng av allt skitsnack runt omkring! Det handlar bara om en sak. Avundsjuka! Du ska hålla huvudet högt, och vara stolt! Det har du gjort dig mer än förtjänt till.
Allt gott till dig. MVH Eva - bloggläsaren.

2008-03-08 @ 22:10:29
Postat av: Anonym

Blir så förbannad när jag läser sånt här!!! Det är inte kvantiteten som gör en till en bra mamma utan KVALITETEN!!! Bara för att man har haft en hemmafru till mamma behöver det inte betyda att jag är lyckligare för det. Grrrrrrr!!!

2008-03-09 @ 13:01:03
Postat av: Alexandra

Det värsta jag vet är elaka människor. Och dom finns, överallt och snokar på allas bloggar. Jag har stängt av min för att jag fick taskiga kommentarer. En gång skrev jag ett inlägg där det stod (jag skojar inte) : Dagens nyttigheter, Avokado och solrosfrön (och sen en bild på det). Då hade någon skrivit att jag skulle skaffa mig ett liv och att jag var omogen. Sån jävla logik så att man borde göra kryss i taket, eller inte.

En annan sak jag ogillar är alla mammor som hela tiden måste gå på sina jävla mammapromenader med sina vänninor som också är mammor. Dom pratar om hur mycket lilla Lukas har bajsat under förmiddagen och är helt insnöade i att bara vara mamma. Man får inte SLUTA utvecklas och LEVA! Jag tycker snarare att du är en förebild för unga mammor. Självklart ska man sätta sitt barn i första rum men det gör du! Folk som hackar på din blogg är bara avundsjuka över att dom inte kan leva det livet som du gör! Ge aldrig upp och tvivla aldrig på dig själv! Du är stark!!!!!

Kram Alexandra Malmberg

2008-03-09 @ 15:33:01
URL: http://uffa.blogg.se
Postat av: Jessica

Tack. Det är sånna läsare som ni som gör det kul att blogga!

Kram

2008-03-09 @ 21:20:04
URL: http://wiren.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback