Vilken dag!

Soooom jag städat och haft mig i liams nya rum idag. Jisses. Burit, slitit, kastat, burit....sleeeteeen!
Min rygg och nacke är fullständigt sönder nu. Har ju en nack "sjukdom", som gör att jag har kronisk värk alltid. Och då menar jag varenda sekund utav mitt liv. Men har lärt mig leva med smärtan, men vissa dagar (som idag) är det myyycket värre. Måste fan på massage snaaaart, och jag skojjar inte.  *Snyft*
Och saken blir ju inte bättre av att jag faktiskt mår skit. Mår dåligt i kroppen och huvudet på nåt sätt? Känner mig yr, och skakig, och illamående. Skumt?

Aja. Efter allt slit och städ drog jag in till Mobilia för att lämna tillbax ett par jeanse jag köpte igår. G star. Liite väl dyra, men fan vad snygga dom va. Kom till skott och insåg att jag faktiskt inte hade råd med ett par jenase för 1200 spänn när jag måste ha en ny garderbob till rummet denna månad oxå.
Liam har varit gudasnäll heeela dagen. Tills vi kom till stan. Jag fasade redan när jag kom in på mobila att detta skulle bli en jobbig timme. Men inte såååå jobbigt som den faktiskt blev. Mötte Camilla & Emma, men då va Liam redan på sitt trotsiga hemska humör, så dom fick ingen kontakt med honom. Jag kämpade med snäll röst att vi skulle ta en fika och jag höll om honom för att han inte skulle bli mer arg, och gjorde allt för att förska stoppa det som va på väg. Men nej, det gick inte. Han va redan "där". Usch. Med mitt humör funkar vi inte ihop när han blir sån. Jag är inte elak eller sånt, verkligen inte, men han är en väääääääldigt  trotsig kille. Och jag skämtar inte. Camilla och Emma vet hur han är och blir, så dom försökte hjälpa mig när han låg där på golvet och skrek att jag skulle bära honom. Saken va den att precis innan vi gick in på mobilia så sa jag snällt till honom att nu kan mamma inte bära på dig hjärtat för jag har väldigt ont i min rygg efter allt jag bar idag. Okej? Ja, jo, han gokännde de. Men det va bara för en stund. Han skreeek, han grät, han va riktigt arg. Jag SKULLE bära honom, annars skulle han inte sluta gråta. Men herregud lixom, den mamman som ger sig där måste ju vara dum. Då vinner han ju matchen lätt, och får sin vilja genom. Jag gjorde allt för att han skulle glömma denna trotsiga tanke om att jag faktiskt "skulle" bära honom. Emma kan bära dig. Camilla kan bära dig. Men neeeeeej, det skulle mamma göra. Jag satta han ner i en hörna för att få kontakt med honom och berätta snällt att jag inte kan bära honom för att jag har ont. Men vid denna punkt lyssnade han inte på mig. Han va mitt uppe i sina trotsutbrott. Folk stirrade och tittade på oss. Vissa bara logoch visade att dom förstod och vet hur jobbigt det kan de, medans andra gav mig dömmande blickar. Och dessa blickar fixar jag inte, utan blänger argt tillbax, precis som "va fan glor du på"??? Jag kan bli riiiktigt arg. Och ja, tyvärr hände detta idag. Efter ca 30 min av utbrottet och vi prövat allt fanns det inte mkt mer att göra förutom att verkligen visa att nu är det inte du som bestämmer, utan du ska lyda mamma. Så vi sa att nu går vi till fikan, följ med om du vill. Självklart gjorde han de, och gick bakom oss och skrek. Vände mig om då och då för att lixom visa att jag finns där och bryr mig, men inte mer än så. För som sagt, hade jag sänkt ribban och burit upp honom efter 30 min "fight" trots att jag har ont i ryggen, så hade han äntligen vunnit, och självklart gjort om detta flera gånger.
Nästan framme vid espressohouse så hör jag en kvinnas röst som säger dömmande "Hör du inte att han gråter eller?" Öhh..kände värmen stiga från tårna upp i mitt ansikte. Innan jag hinner reagera så säger hon "Varför lyster du inte upp honom???" (Lite irriterad & dömmande ton) Jisses. Fel tid och plats tanta. Nu va det försent.
Ska säga er att jag faktiskt knappt kommer ihåg ett skit av händelsen. För jag va redan så arg och ledsen och förbannad inom mig. Allting blev svart! Jag gick med stora snabba steg mot denna kvinna i 50-60 års ålder och står typ 1 cm från hennes ansikte och läxar upp henne riiktigt ordentligt. Vet att mitt tonläge inte va de tystaste laget, ja fy faaan vad arg jag va. Riiiiiktigt jävla förbannad. Efter att stått och skrikit och förklarat hur länge han hållt på så här, och ofta han gör de, och frågat henne om hon har en trots 3 årig pojke hemma själv, och riktigt ordentligt som sagt läxat upp henne. Jag sa tillochmed nåt riktigt jävla dumt, men bryr mig inte. Folk stannade upp runt omkring och bara stirrade chockat på oss. "Kärringjävel" avslutade jag meningen med när hon raskt promenerade ifårn mig. Asså. Jag vet att jag har ett JÄVLA humör. Men när mitt humör redan på topp, och det kommer en kärringjävel som dämmer mig. Uhh. Asså. Jag skakade som en gris efter...jag va fortfarande så jävla lack. Strax efter kom där fram en kvinna och klappade på den gråtandes liam och log lite åt oss och sa "håll bara ut", och att hon verkligen höllt med mig. Tydligen så visste hon hur det va. Ja, ni som har eller har haft en pojke i trotsåldern vet hur det är.
Puh! Iaf. Väl framme på espressohouse så blev det lugnare och han satte sig i mitt knä och höll ena armen om mig. Och lutade sitt svettiga huvud mot mitt bröst. Då höll jag om honom. Där tog utbrottet slut. Och det hela vände genast, som det alltid gör. Sen fikade vi. Och efter det va han en guld värd kille som han oftast är.
Kl 18 va det dax för kalas hos syster. Åt god mat, liam lekte och va på bra humör. Kom hem vid halv 11 tiden. Och nu ligger han där inne och sover sött i min säng.
Så det har varit en händelserik dag. Och trött som få är jag. Mår dessutom bajsdåligt.

Fick inhandlat lite smått och gott.

Min favorit parfym va slut, så fick såklart fylla på lagret. Gucci - Rush.
Sen även en ny kajalpenna. Denna gången fick det bli en Dior, eftersom jag inte va nöjd med Lancomes Crayon Kohl. Visst va den bra, me eftersom mina ögon rinner mkt på våren så behöver jag ngt som verkligen sitter. Så köpte en Waterproof kajal. Fick ju en fin liten dior penvässare med på köpet, hehe. Iaf, hoppas verkligen den sitter där den ska! Sen ville jag även ha en grym foundation, och gillar varken clarins eller lancomes. Så jag fick ett prov exempel av en som hon verkligen tyckte va bra. Dock liite dyrt, så jag ville först kolla och se om det är ngt jag vill slänga ut nästan 500 spänn på. Helena Rubilsten. Så är den BRA så är de väl värt att köpa.


Imorgon är det jobb. *Orka* Sen när jag kommer hem så ska jag måla om Lillens rum. Spännade och se hur det blir. Hehe. Sen ska det möbleras. Säng, möbler, garderob, matta, leksaker. Ja allt ska på plats.
Men det kommer nog blir riiktigt fint där inne. Ville verkligen inte fotta innan jag tömt, då hade ni nog undrat hur jag bad mig åt för att få in så mkt saker där inne, hehe. Så fottar nu när det är helt tomt, och fult där inne. Och sen när allt e klart. *Spääännande*

Ja, fy fan.

NU är jag trött. Ska spela lite spel med syrran över nätet en stund, sen kallar min säng och min nya bok.
Daniella Steel - Dejtingleken

Än sålänge är boken riktigt bra. En bra bok för oss singlar! ;-)



Spännande saker på mitt kärleksliv händer. Eller ja....Kärlek och kärlek, men nåt e det ;-)

Mer info i framtiden! *Muha*

Puss

Kommentarer
Postat av: Jenny

Har inga barn o så men kan tänka mig hur det e med en kille i trots åldern. :o) Synd att folk ska lägga sig i sådär.

Sen kan jag förresten tipsa om en foundation...ingen jätte dyr o jag vet inte var den säljs i Malmö men MAC Studio Fix foundations. Skitbra!

Ha de!

2008-01-28 @ 00:43:23
Postat av: Bokrecension.se

Hej!

Jag ser att du länkar bokbilden till Bokrecension.se. Du får gärna använda dig av våra bokbilder, men länka då tillbaks till källan, www.bokrecension.se.

Tack på förhand.

Mvh Daniel
Bokrecension.se

Postat av: Jessica

Öhh?
Okej? Har ju ifs inte länkat nånstans.

Tack Jenny. Ska genast kolla upp vad det är för ngt! :-)

2008-01-28 @ 10:47:18
URL: http://wiren.blogg.se
Postat av: vera

Hej gumman.
Lusfräcka kan folk vara som ens vågar öppna truten sin....
Ingen jävel ska lägga sig i hur man fostrar sina barn.
ja, hade det varit jag så hade jag reagerat exakt som du, säkert lite värre, hehe!
Idiot kärring!

Vi få ta en fika en dag då du e ledig, hör av dig om en dag!
Kram på dig!

2008-01-30 @ 15:45:13
Postat av: Jessica

Hej gumman.
Jaa..alltså, jag tycker vi får ta och träffas typ NUU.
Ja, haha, kan tänka mig att du nog varit som mig, eller som du sa.."Värre" ;-) Men vafan..dom kan lära sig hålla flabben ist. *Grr*
Jag har en ny mob & alla mina nummer är borta där. Men mail ditt nr till mig, så hör jag av mig, så vi kan träffas. Vad sägs om en fika på lördag kanske?
Vill ju träffa er!! Saknar att hålla en liten liten. :-)
([email protected])
Kraaam

2008-01-31 @ 01:05:22
URL: http://wiren.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback