Stora planer!







Som ni vet så håller jag på att "göra vid" mitt hem.
Har precis varit hos mamma och ätit min otroligt goda kaka. Vit choklad kladdekaka. *Mumma*
Satt och snackade lite bland alla sorgliga flyttkartonger och det sved i hjärtat. Men inget jag kan göra ngt åt, så försöker låta bli känna sorg. Även om det inte funkar så bra.
Iaf. Vi kom in på min lägenhet. Och jag nämde då att jag ska fixa en massa till sovrummet imorrn, men då att alla liams saker och säng och tjofräsan tar plats, så kan inte ha mitt sovrum som jag egentligen själv vill.
Men så är ju inte fallet, och skumt att jag inte tänk på det tidigare. Har ju en "garderob" som vi kallar de. En "walk in" som man sätter massa grejjer och skräp i. DEN kan jag ju faktiskt göra om till barnkammare för tusan. Att jag inte tänkt på det tidigare stör mig, med tanek på all skit där e inne.
Så fassen asså. Imorgon ska jag köpa målarfärg och tömma heeela skitet och måla väggarna ljusblåa. Som jag äntligen ska fixa och dona och göra det till ett riktigt rum. Visst är det litet (dock inte mindre än de rummet han har hos alex), men det går alltid att lösa saker på bästa sätt. Han behöver ju bara sin säng, leksaker och en tv där inne. Och det för absolut plats. Han ska ju trots allt bara sova där inne. Leker gör han ju här ute. Så nu ska vi äntligen få varsitt rum, vilket jag tycker är otroligt skönt, men ändå läskigt! Har ju sovit i samma rum som honom i över 3 år nu. Det är ju mest jobbigt för mig, hehe. Men ist för att behöva flytta till större och dyrare (som vi egentligen inte behöver) så blir detta kanon lösning ju. :-)
Ett litet mega problem bara. Har TRE feta skitfula garderober där inne. Och det tillhör lägenheten, så få ju inte kasta skiten. Och både mitt och pappas förråd är smockat med mammas saker och det töms inte förrän till våren. och självklart tänker jag inte vänta så länge, utan när jag fått en idé så ska den genomföras redan dagen efter, sån e jag. Hehe!

Imorgon kl 11 ska jag vara på intervjun. Kamilla ska passa liam under tiden med hennes dotter utanför. Vi ska sedan vidare till Ikea, där jag tänkte hitta nåt bra till mitt OCH Liams rum! *s*
Sen vidare hem för att råstäda fullständigt. Fick en svag idé nu ang de fula garderoberna. Kan ju sätta ut dom på min balkong sålänge ed pressening över? (Har mega stor balkong), sen när mamma väl tömmer mitt förråd så tar jag ner skitet så jag har min balkong till våren, viktigt ;-) Så nu ska jag bara hitta pressening. Var tusan köper man sånt mög då? *hmm*..aja, det blir nog bra!
Så imorron blir det massa målande för mig igen. Ehm, känner igen det här: Paaaaaapppppaaaaa....asså...duu...jag ska lixom måla om...och skulle lixom...behöva din hjälp.
Haha. Stackars pappa. Tur man har en far som är händig. ;-)

Japp. Känns skitkul med ett sånt här projekt nu. Tror liam kommer tycka det är skitkul med sitt eget rum, och fint kommer han få det där inne. Det ska jag se till!

Nu e syrran här. Ska sitta här till typ 00, så Eldar kommer och hämta henne. Fubickar!

Nu ska jag vara social. Och planera en massa!

:-D

Puss

Kommentarer
Postat av: Nyfiken

Hejsan! Presenning köper du på antingen biltema eller typ Rusta, kostar inte många pengar där faktiskt, och stora e dom också...
Lycka till!

2008-01-25 @ 10:22:04
Postat av: Anonym

Du bör kanske tänka på att det blir fukt i dem ändån oavsett presening ..........

SMARTE...... Hahaha

2008-01-25 @ 14:10:34
Postat av: Jessica

Nyfiken: Tack ska du ha. Har fixat dom nu.

Jag HAR tänkt på att det blir fukt ändå. Är smart som du skriver. Men det handlar inte om de. Om jag har presenning blir det 10 ggr mindre fukt än UTAN. Hajjar du? Ska inte ha dom där i flera år, utan handlar om nödlösning sålänge. Och lite fukt på dom är inte så farligt som om dom stått utan.
Men tack för omtanken :-)

Postat av: Nyfiken

Våra utemöbler står ute nu under vintern med presenning över dem, det man dock ska tänka på e att lämna ett litet luftintag, så ska det inte vara någon större fara, våra möbler e ok iaf! Men just luftintaget e viktigt...

2008-01-27 @ 00:25:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback