Skrämmande.

Ibland blir man rädd.

När jag körde för att hämta lillgrabben idag på dagis så stod där poliser, brandbilar, ambulanser och hela styrkan. En blå liten bil va totalt majjad. Körde sakta förbi och kollade ordentligt, klart man e nyfiken.
Den hade på nåt sätt kört in i räcket, och hela bilen va som sagt pajj. Fram, tak och baksida. Tänkte att den lätt hade voltat. Jodå mkt riktigt. Läste på sydsvenskan som lagt in så mkt som så här:


Malmö

Bil voltade på Yttre ringvägen


En personbil voltade idag på Yttre ringvägen vid trafikplats Lockarp i Malmö. Olyckan inträffade i norrgående körfält vid 11.30.

En person fördes till sjukhus.



Asså. Ärligt. 3 meningar fick den stackarn. Det är ju inte så litet för honom/henne. Nej, ist lägger dom ner sin energi på sånt här ist:
http://sydsvenskan.se/nojen/article304146.ece

Daniel Breiholtz, Kishti Tomita och Peter Swartling slutar som jury för Idol. Foto: Fredrik Sandberg
Nöjen

Hela Idol-juryn byts ut
Av Ulf Clarén
Först publicerad: 26 februari 2008 17:44
Senast uppdaterad: 26 februari 2008 17:57
1 kommentar

Den fruktade juryn för "Idol" är nu definitivt ute i kylan. TV4 har bestämt sig för att byta ut hela juryn och Peter Swartling, Daniel Breitholtz och Kishti Tomita får lämna programmet. Och samtidigt flyttar TV4 castingturnén från Malmö till Lund.

Producenten för "Idol", Pelle Porseryd, vill inte säga varför man nu byter ut hela juryn men han betonar att det inte bottnar i någon konflikt mellan den nuvarande juryn och TV4.
-Jag kan bekräfta att vi ska byta jury och att det sker i samförstånd mellan TV4 och den nuvarande juryn. Vi är jättetacksamma och glada för de här fyra åren, de har gjort ett fantastiskt jobb.

TV4 kommer inom de närmaste dagarna att presentera en ny jury. Hur många personer det rör sig om ville Pelle Porseryd på tisdagen inte uppge.

Ursprungligen bestod juryn av fyra personer men efter en schism om ersättningen lämnade Claes af Geijerstam programmet inför förra säsongen. De tre återstående - Peter Swartling, Daniel Breitholtz och Kishti Tomita - har funnits med sedan starten 2004.
- Jag blev lite förvånad när jag såg att de andra två inte heller ska vara kvar. Jag har haft en egen dialog med TV4 där vi kom överens om att jag inte skulle fortsätta, berättar Peter Swartling.
- De ville att jag skulle vara glad och entusiastisk men jag kände inte den glädjen.

I höstas kritiserade han i direktsändning programmets upplägg. Anledningen var att Claes af Geijerstam fick vara med och ha synpunkter på juryn.
- Jag tyckte inte att det kändes seriöst i höstas när man lät en person, oavsett vem, inom programmet vara med och ifrågasätta juryns arbete.

Uttagningar till den femte säsongen av "Idol" inleds i Luleå 29 mars och då kommer den nya juryn att vara på plats. I år får Malmö inte vara med bland städerna som får besök av Idol-turnén. Istället har TV4 valt att flytta den skånska uttagningen till AF-borgen i Lund 5-6 april.




Rätt sjukt ändå!!


Världen är grym.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Håller med dig.

2008-02-26 @ 22:48:33
Postat av: .

till journalistens försvar så fick han säkert reda på det inom 10 min efter det hänt och då vet man inte så mycket! =)

2008-02-27 @ 10:09:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback