Ohh Lovely day!

Både igår och idag har varit underbara dagar för min del.

Igår drog jag till S som planerat efter jobb.
Hade köpt med mig mat, snacks och grejjer. Kom in genom dörren med en värmande kram och ett glas rött i handen. Mmm..gott. Börjar direkt med maten gjorde på
Kyckligfilé, mangochutney, grädde, kycklingbuljong, ruccolasallad, och Bacon.
Sen mixa och trixa hur man själv vill. Sooom vanligt blev det så jeeevla gott!!
Drack mer vin och åt gott och hade sjukt mysigt. Kollade såklart melodifetivalen.
Och blev ju skitglad när Amy gick vidare. Hon e grym som fan ju!
Efter maten va vi belåtna..och blev en massa *myyys* Sen tittade vi på Titanic och sen va vi bägge sjukt trötta.
Vaknade som vanligt på ett underbart sätt..och han gjorde en väldigt god frukost åt mig med helt färskpressad blodapelsinjucie. Mmm...Rostat mörkt bröd och ägg. Och varsin halva avocado. *Mums*
Ja..det va en mysig kväll/morgon.

Sen drog jag hem och hämtade Liam. Självklart drog vi till Zoo Cty ;-) Men denna dag va där sååå mkt folk och det blev nästan lite jobbigt. Hittade dock inte det jag va ute efter. En kanin! För alla va slutsålda. *Suck*
Men vi köpte en massa bra babykanin mat och en transportbur. Jättesöt och rosa.
Sen blev de lite smått och gott oxå. Dessutom fick jag hålla en ORM idag. Stod en kille som höllt i ormen och jag gick såklart fram och han frågade om jag ville hålla den. Först va jag lite neeej...men han rättade till mitt beslut, hehe. Så till slut stod jag där med ormen i mina händer. Helt slibbig. Men så sööt! :-) Liam va helt stolt över mamma efteråt. Utanför så stod där "zookillar" som gjorde is skulpturer. Så jävla coola. En fisk och en fågel. Döläckert! Det som är så jäkla bra med Zoo City är att deras djurpolicy är skärpt. Dom säljer inte te.x Marsvin styckevis. Utan endast parvis. Vilket är så jävla bra eftersom marsvin mår dåligt att vara ensam. Så ni som har ensamma marsvin, skaffa ett till åt henne/honom. Eller en honkanin. Som jag gjorde idag faktiskt. *Storler*
Dom hade ju slut på kaninen där så vi åkte till mitt andra favoritzoo. Zoogiganten i hjärup. Dom har oxå sjukt bra tillbud, dock inte lika många djur/djursorter, men väldigt personligt och fint. Dessutom har dom ett litet barnzoo där man kan gå in och klappa får, getter och jättekaniner. Har länge länge velat jobba på det stället, men alrdigt fått tummarna ur att söka där. Har köpt massa, massa saker där. När jag va där och köpte den här stora fågelburen så va där en man som hjälpte mig genom hela processen, och den va timlång. Liam va med så mitt i allt skulle han antingen på toa eller blev törstig eller ville ha glass, eller va hungrig. Ja gudarna vet. Och under hela tiden va den här mannen jättesnäll mot både mig och liam och gav den lille allt han pekade på Gratis. Jag förstod innerst inne att han flörtade med mig på nåt sätt, och han sa precis innan jag körde iväg, efter han hjälpt mig ut med allt i bilen, att han hoppades skulle få se mig snart här igen. Har självklart varit där många gånger sen dess, men aldrg sett honom då. Och idag när vi kör dit för att köpa min lilla ninis, så ser jag att han jobbar. Han tittar på mig och ler stort och sa: Dig känner jag igen. Och så frågade han va jag skulle köpa denna gången? Jag skrattade till lite och sa att jag skulle köpa en kanin till mitt ensamma marsvin där hemma. Så jag & syster gick mot djuren. Och han kom dit. Skämtade genom att släcka ljuset..kuuul, hehe. Aja. Jag gick in mot fåglarna som vanligt för att kolla in min älskade papegojjor. Och dom hade kvar den röda stoora söta fåglen. Jag bara dööör varje gång jag ser henne. 14800:-  Ngn som vill vill sponsra? Fy fan. Men konstigt nog tar Zoo City 22000:- för samma fågel, fast den är blå/gul ist. Vi stod en stund och pratade om djuren och deras beteende och allt. Och jag ska faan en dag se till att få råd att köpa min drömfågel. Han sa att den blir from som ett barn.
Och med min kärlek till djur, så tvivlar jag inte på att hon/han kommer älska sin mamma. *S*
Iaf. Till slut hamnade vi bland kaninerna. Och jag hade tittat på 2 st. En orange lejonkanin & en "vanlig" orange. Jag frågade Martin som han då hette vilken han tyckte va sötast och snällast. Så det blev den släta söööta. Riktigt tam redan. Bits inte, rivs inte, sprattlar inte, skakar inte..utan kommer genast fram när man pratar med henne.
Camilla & Martin kom på ett namn åt henne i affären Ninis! Men jag e liite skeptiskt åt de..så får se om hon ska behålla det namnet. Köpte mat, åt alla djuren här hemma, plus ett springhjul åt marsvinet.
Vi pratade ännu mer och vi kom in på jobbämnet. Jag sa till honom att han hade mitt drömjobb, då såg han förvånad ut och sa att dom snart skulle kolla efter att anlita fler, och de va han som skötte allt på hela stället. "Bossen" lixom. Så jag lös upp direkt. Och så sa Camilla att då får minsann skicka in min ansökan,och då la martin till att han kunde ta mitt nr direkt, så skulle han höra av sig. Blev ju helt glaaaaad. Visste såklart att han ville ha mitt nr för eget intresse oxå, är ju inte dum ;-) Men hade inga problem med de inte. Vi snackade litta till, sen åkte vi hem. Fick ett mess ca 1 timme efter där han frågade om han fick höra av sig för att ta en fika eller bara om de gällde jobb. Hehe, sött. Men sa såklart att att han får höra sig i bägge fallen, men att en fika lät väldigt intressant.
Han ska snart ringa mig. Neervigt!  *S*

Nu sitter jag här hemma och väntar på att Emma och Anderas ska komma och glo på film. Trevligt. Har ju en del att snacka om. Resan blandannat :-P
*Iiihh*

Asså. Våren är ju veeerkligen på gång nu!! Kl 17 på kvällarna är för tusan solen fortfarande uppe. Helt galet. Man blir ju så lycklig i kroppen. Våårrruuus!
Och ska föressten snaaart blir moster!!!!

Här kommer en massa bilder från dagens underverk!

image545

image546

image548

image549

image550

image551

image552

image553


:-D


Nu har vännerna kommit.

Hörs!

Puss!


Kommentarer
Postat av: Sid

Vad häftiga fåglar.Verkar ha haft en kul dag.
Kanonblogg du har. kram

2008-02-11 @ 00:00:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback