Haj haj.

Usch. Så mkt och göra om dagarna.
Jobbat nu dessa dagar. Bara imorron oxå, sen är man ledig heela helgen, så jävla najz.
Mår inte bra faktiskt. Fick feber på bara nån timme i förrgår. Shit vad kass jag blev. Men dagen efter va de över och kunde jobba som vanligt.
Skumt?
Aja. Har dessutom varit på Zoogiganten och ZooZity 2 dagar i rad nu.
Planerar och inhandlar det jag behöver inför hennes ankomst. Ja, nu tänker ni, men hon har väl redan den?
nepp, killen fick förhinder, så nu är de officiellt bestämt på fredag kl 14.00 vi eurostop i Halmstad ska jag hämta henne, Ihhhh. M är jättesnäll och jag får bur och mat och grejjer för deras inköptspris. Så jävla bra :-D Har hittat en perfekt bur med lektak och grejjer. Den är perfekt. Att en av mina drömma slagit in, och dessutom så sjukt mkt billigare än vad det annars blivit. *s*
Idag när vi va där så hade de hänt en sak. En "gubbe" hade köpt Gulkindad amason för ca 5 månader sen.
Men han har inte behandlat den bra utan bara skitit i den och gubben hade kommit in till Zoo igen för att visa lixom och försöka få hjälp. Men detta svinet är en förstaklass djurmisshandlare. Jag blev illa till mods när han berättade hur han skällt ut gubbjävlen och hela köret. Hade tydligen varit ett jävla liv. Så dom tar hand om stackaren nu som är så nära döden.Jag fick gå in i rummet och kolla på stackaren. SÅÅ ont jag fick i magen när jag såg hur den satt och kippade efter luft. Den är så nära döden och vi alla hoppas till gud att den ska få överleva. Han är max 8 månader gammal, och dom lever för fan i 70 år. M va förstås skitförbannad, och han ska tvinga mannen att ge tillbax fåglen och få sina pengar tillbax. Allt för att dom ska kunna rädda stackaren, för den SKA INTE tillbax till gubbafan om han överlever. Ni skulle sett stackaren...kände tårarna va på väg. :-(
Håll tummarna alla för detta stackars djur!

Snart ska handpenningen inför vår resa batalas in.
Fan vad jag längtar, guud va härligt det ska bli!!! :-D
Turkiet, för 3.e gången (L)


Sitter och funderar på namn åt min tösabit. Det finns sååå mkt och det är fan inte lätt, hehe.
Har ett par stycken namn redan som jag väljer mellan. Men vill ha fleeeer, massor. För det ska va "rätt", ska ju säga det namnet mitt liv ut (förhoppningsvis) ;-)

Calisa (går att uttala på 2 sätt, Svenska och Engelska)
Kajsa (rätt vanligt, men ändå sött på en gojja)
Bella (sött som tusan)
Dessie (lite kul med Jessie & Dessie, hehe)
Soola (Jättesött namn med en betydelse)
Fanny (oxå bara sött som få)
Nelly (häftigt på en gojja :))
Carrie (Chicka chicka ;-))
Nikita ( älskar det namnet)

Japp.  Ni ser ju själva ;-) Men behöver hjälp. Vad tycker ni är finast eller har ni ngt annat förslag?


Ska bli kul och skönt nu till våren när vi ska ut och promenera tillsammans. Ska givetvis vingklippa henne. Det är verkligen inget som gör ont på henne eller nåt hon lider av, om det är ngn som tror de.
Tvärtom, är bäst för henne, så hon inte flyger iväg från mig & blir dödad av rovdjuren.
Dessutom ska jag har sele på henne när hon sitter där på min axel. Det finns att köpa en koppel lixom som man sätter fast i fotringen, men det kan göra ont på dom och skada dom riktigt illa om dom skulle bli rädda eller nåt. Så blir helkroppsele ist. :-). M ska komma hit på fredag kväll och hjälpa mig med lite tips och ideér. Han är ju fågelproffs. Som jag längtar efter henne. Ni kommer få bilder så fort det blir aktuellt.

Nej..nu ska jag göra iordning inför Top Model.

Pussen sålänge! 

*Jag é Glaau*

Kommentarer
Postat av: C

Nikita var jättefint!

själv hade jag döpt den till Siv...de diggar jag

2008-02-20 @ 22:14:05
Postat av: Hanna Larsson

Hoppas du vet att en papegoja kan inte sitta ensam för mycket för då plockar den fjädrar och blir deppig..den kräver mycket sällskap dom är väldigt känsliga min familj har haft 2 under åren jag bodde hemma och dom 'är väldigt krävande.. Men hoppas du lyckas med ditt nya köp.Kombinationen med katter är inte bra!

2008-02-21 @ 10:12:51
Postat av: Jessica

Jag vet. Har alltid varit intresserade av papegojor, och kan en hel del faktiskt.
Dom börjar plocka sig själv när dom är mkt ensamma och så, vilket hon inte lär vara, så jag oroar mig inte.
Mina katter är världens snällaste, gör inte en fluga förnär, det skulle isf vara gojjan som gör dom illa. Har redan 2 fåglar och dom är "vänner" med katterna. Men har redan tänkt så långt. Har en dörr in till vardagsrummet, och när pippin är ute, så får inte katterna va där.
Men tack för omtanken :-)

Postat av: Rebecca

av de namnen hade jag valt bella eller fanny! (: men jag gillar också sådana gamla namn på djur, som greta till exempel.. höhö! :D

2008-02-21 @ 21:49:03
URL: http://spidermansdotter.blogg.se
Postat av: Jessica

Haha. Greta och Siv. ;-) Härliga namn.
Men jag har bestämt mig nu. Hon ska heta Nikita! :-D
Ska hämta henne imorron. Kuuul!

=)

2008-02-21 @ 22:50:33
Postat av: Ylva Jönsson

Skulle bara vilja kommentera det här med att ha fågeln kopplad i fotringen. Jag tror faktiskt att det är förbjudet i Sverige, eftersom fågeln kan skada sig rejält i benet om den blir skrämd och försöker flyga iväg. Däremot finns det bra flygselar som jag rekommenderar istället, och dom kan man också ha koppel i.

2008-02-28 @ 15:12:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback