Äckligt.

Vaknade idag och kunde fan inte öppna mina ögon. Neeej, dom va "igenklistrade" Vaaafaaan. Fick söka mig till badrummet och skölja mina ögon. Knallröda. Trevligt. Ögoninflammation.

Så jävla störigt. Kliar, svider och rinner. Och ska jag åka och jobba nu. Japp, så e det. Man får inte ledigt för de minsta lilla på de jobbet. Skulle jag inte komma idag, så blir det sån jävla kaos. Men skulle febern komma smygandes så drar jag direkt. Man e lixom lite "rädd" att inte komma till jobb en dag. För då hittar dom väl fler anledningar att sparka en. Ähh.

Vill bara säga en sak ang min sjukdom.
Jag håller på att kämpa med den själv och med mina vänner. Det går väl kanske inte sådär jättebra direkt. Men jag kämpar iaf, och det är huvudsaken. Funkar inte de så får jag släppa min rädsla och söka hjälp på annat håll.
Men oavsett vad som händer så kommer min livsglädje aldrig försvinna eller bli sämre. Är faktiskt lycklig trots allt som har hänt de senaste åren. Och det beror på min älskade underbara son som jag aldrig kommer göra ngt inför någonsin. Har hör eller ser inget. Det sköter jag snyggt. Skulle aldrig göra ngt där han far illa. Han har en mammas om älskar honom djupt och han får allt han pekar på. (Ja, han e bortskämd, men det har jag valt själv. Han är mitt första barn och hans pappa och jag sabbade de, så han ska få en underbar barndom, och det har han)

Så nu fick jag sagt de. Tack för att ni visar att ni bryr er iaf.

Det här med att gå ner minst 5 kilo till sommaren. Jag tänkte inte spy mig ner i vikt, utan ska träna och äta rätt. Och när jag äter rätt så spyr jag inte. Speciellt inte om jag tränar.
Nu ska jag börja på Streetdance och proffsionell dansgrupp där vi ska ha uppvisningar till sommaren. Mer info kommer senare ;-) Kanske de hjälper mig?

Ikväll är de utgång med josse om inte febern kommer. *Rädd*
Isf ska jag hämta upp henne på hemvägen och vi ska sitta och dricka här innan. Men vi får se hur de blir.

Nikita, min älskade gojja, har jag sanart haft i 1 vecka. Jag kämpar med att få henne tam, det är svårt och krävs mkt tålamod. Jag kan inte ta ut henne ur buren förräns hon inte är rädd för min händer längre. Men som sagt, man ska inte ge upp. Söt som få är hon iaf. *s*

Nepp. Nu väntar jobb. Ska sola innan oxå.

Pussen!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vilken dansstudio dansar du på?

2008-02-27 @ 16:55:45
Postat av: Skärpning

Vem fan åker till en restaurang och jobbar med ögoninflammation.........

2008-02-27 @ 20:53:11
Postat av: Jessica

Dom som inte har ngt val, och har grymma chefer.
Meeen nu ska du inte hysa agg utan att veta sann fakta. Jag åkte till jobb för att bevisa hur mina ögon ser ut. Och sen ringde jag in en annan och åkte hem. Såå andas nu, ingen anledning till att svära så :-)

Postat av: Jessica

Anonym: Dansar på Arnbergs och Crazy Feet i Lund.

=)

2008-02-27 @ 22:36:05
URL: http://wiren.blogg.se
Postat av: Anonym

hej jessica.
har läst om dina ätstörningar och tänkte eftersom jag själv lider och har lidit sedan jag var tolv år ge dig några tips.
jag tycker att du ska söka hjälp, dina vänner vill ju inget annat än att du ska bli frisk, men förstår dem ens något i närheten om vad du känner och tänker? jag fick hjälp via min vårdcentral där jag träffade en kurator som remiterade mig till en ätstörningsklinik. det är tydligen ganska svårt annars att få en plats där. tror dock att du även skulle kunna ringa dit och höra hur du ska gå till väga och berätta om dina problem. ätstörnings mottagningen på ystadgatan i malmö: 040337479
de är inte farliga och de kan sin sak. du får skriva kostdagbok, träffa läkare och helt enkelt få den hjälp du faktiskt behöver.
sen till kräkningarna, det är svårt att bara sluta med dem sådär, det är ju en perfekt ångestborttagare, men det skadar på dina tänder och även ditt hjärta faktiskt. hjärtat kan jag inte ge tips om, men ack väl tänderna. borsta dem aldrig direkt efter en spya, utan skölj med ljummet vatten eller te som tydligen ska neutralisera syran. när du väl borstar tänderna så använd en tandkräm som är bra mot emaljen. tro mig, tandläkarna ser allt och det är verkligen synd om dina tänder.
bara någrea ord, hoppas du tar åt dig dem, de kommer från hjärtat och jag vet verkligen vad jag talar om. kram från en som är för feg för att skriva sitt namn, men hon gick på sunds...

2008-02-28 @ 08:00:16
Postat av: Anonym

Jag skulle inte behöva åka till jobb för att visa att jag är sjuk. Så kan ju bara bero på två saker, mycket frånvaro el chef som ej ska vara där....

2008-02-28 @ 08:20:32
Postat av: Anonym

Jag skulle inte behöva åka till jobb för att visa att jag är sjuk. Så kan ju bara bero på två saker, mycket frånvaro el chef som ej ska vara där....

2008-02-28 @ 08:20:54
Postat av: Jenny

Amen lägg ner! Brukar oxå få jobba när jag e sjuk (driver en pub). Jobbar man i ett team kan man lixom inte bara utebli. Det e inte rättvisst mot någon. Men klart, e man riktigt sjuk ska man bli hemma. Men tyvärr finns det många chefer som vill se sjukdomen med egna ögon. Kvittar om man har frånvaro eller ej. Kan hålla med om att dem inte borde va chef då kanske men that's life...

2008-02-28 @ 11:49:35
Postat av: Jessica

Anonym: Tack snälla. Det va råd jag verkligen behövde få höra. Eftersom jag borstar tänderna "direkt" jag spytt. Skönt att höra att det finns ngt som kan "lindra" mina stackars tänder. *suck*, tills sjukdomen inte längre finns hos mig.
Är jätterädd om mina tänder. Och som du säger måste jag nog köpa nån bra tandkräm. Min ilningar och ont har jag som fan i tänderna.
Tack så jättemkt igen. Och om du känner för att kontakta mig så får du gärna göra de. Man kan kanske alltid hjälpa varann?!

Anonym 2: Jag har ingen hög frånvaro, och ingen dålig chef, men så är det inom den branschen.

Jenny: Kunde inte sagt det bättre själv. Vissa förstår inte hur det är att jobba inom sådana branscher.

2008-02-28 @ 13:26:58
URL: http://wiren.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback