Malmöfestivalen.




Som de flesta vet, så fullkomligt älskar jag MF. Har alltid gjort och lär alltid göra. Alla dessa glada och festival sugna människor, folkmassor, tävlingar, söta pojkar, öltält, dansbanor, koncerter, god mat, skratt, shopping, tivoli (för lillen), osv osv osv osv...finns inget stopp. Där finns nåt för alla i alla åldrar. I just love it!

Redan planerat min vecka så gott det går. Dessvärre är där inte så många bra artister detta året, men dom som är bra, är KANONBRA!!

Så här ser mn vecka ut. (De dagar jag inte nämner finns inga bra artister, utan dom dagarna koncentrerar jag mig på att äta gott, skratta och låta liam leka runt)

FREDAG DEN 15.E

Kräftskiva med Grus i Dojjan Stora scenen 19:00 Musik
Sommarens självklara kräftskiva - som vanligt med favoriterna Grus i Dojjan. Ta på dig hatten, ta med dig kräftorna och förbered dig på en glad kväll under augustimånen. Det sker ingen försäljning på plats. Showen startar med tal av kommunalråd Ilmar Reepalu. Årets uteservering kommer att koras klockan 21.00.


Perikles Dansbanan 21:00 Musik
Det legendariska dansbandet Perikles är tillbaka. Visste du att hitlåten ?Var ska vi sova i natt? är en cover på den italienska gruppen Ricchi e Poveris låt ?Sarà Perché Ti Amo?? Presenteras i samarbete med Allas Förlag.


Arrival: The Music Of ABBA Stora scenen 22:30 Musik
Den största turnerande ABBA-showen i världen kommer till Malmöfestivalen! Förutom de exklusiva rättigheterna till att göra exakta kopior av ABBA's scenkläder, har gruppen också fått tillstånd av Björn och Benny att spela in en ännu outgiven ABBA-sång. Originalmedlemmarna Janne Schaffer på gitarr och Roger Palm på trummor ger genuin stjärnglans. Bered er på en hejdundrande show i discons tecken.


LÖRDAG DEN 16.E

Arash Stora scenen 20:00 Musik
Sedan iranfödde Malmöpågen Arash slog igenom med låten ?Boro Boro? 2004 har han ägnat större delen av sin tid åt att turnera och spelar för fullsatta arenor världen över. Nu är denne internationella storstjärnan tillbaka på hemmaplan med ny skiva för en unik spelning på Malmöfestivalen.


MÅNDAGEN DEN 18:E

Svenska Akademien Stora scenen 21:30 Musik
Schysst raggagung på skånska. Egentligen har bandet tagit ett sabbatsår 2008 men har enats om en endaste spelning på sin favoritfestival - Malmöfestivalen


ONSDAGEN DEN 20:E

Black Jack Dansbanan 19:00 Musik
Dansbandet bildades på riktigt 1991 efter filmen med samma namn. Sångaren Tony Ljungström spelade även dansbandets sångare i filmen. Bandet har medverkat i flera tv-shower såsom Bingolotto, Go?kväll, Jeopardy och Mat-Tina. 2008 är de mer aktuella än någonsin med en ny platta på gång.


TORSDAGEN DEN 21:E

Lasse Stefanz Dansbanan 19:00 Musik
Detta countryinfluerade dansband med rötterna i Kristianstad, har sedan debuten 1967 skördat framgång efter framgång. En av deras mest kända hitar är ?De sista ljuva åren? ? en låt som låg kvar rekordlånga 65 veckor på Svensktoppen 1989-1990.


FREDAGEN DEN 22:E

Pildammsbandet med Lasse Berggrensson 60-talstältet 19:00 Musik
Bandet som personifierar Malmös 60-talsmusik.



Japp. Som ni ser finns där inte sååå mkt egentligen. Saknar ju lätt Danne Stråhed detta året. Men som victor sa, dom kan ju inte spela varje år, så folk tröttnar. Men men..inte mig emot, för jag hade inte tröttnat ;-)
Är iaf så sjukt glad att Svenska Akademien (vilket jävla gung det kommer bli) kommer dit, och att självklart min kära Olle i Lasse Stefanz kommer dit. *s*. Fy fan vad de ska dansas.


Igår va jag på bio och såg Mamma Mia. För er som inte sett den måste se den. Sjukt bra film, och rolig framförallt.
Den är värd att se!!
Gick runt lite i Lund innan och fikade och småpratade om lite allt möjligt. Gick in på en skivaffär och köpte min älskade skiva (som gått sönder)...Lasse Stefanz - Det här är bara början. Så nu vrålar min högtalare i bilen för fullt igen. Liam älskar den skivan, och kommer bli så glad att få höra de igen, faktiskt :-)

Nu sitter jag här och har inte så mkt och göra. Ska till Tisklubben ikväll med Madde och Emma, ska bli trevligt. Snart sista gången tror jag för denna sommaren. Där e faktiskt väldigt trevligt, mkt folk, härlig stämning och ja..massa dans.

Nepp. Nu ska jag klä på mig och lägga lite vardaglig makeup.
Hörs snart.


Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback