Info.

Tur att dom tog så lång tid på sig att ringa egentligen, har hunnit tänka på en massa massa.

Dom ringde mig för 1 timme sedan.

Hon frågade lite om vad jag tyckte i sthlm, och om jag läst kontraktet och allt det där. Sen frågade hon mig vad jag tyckte om kontraktet och reglerna osv osv osv. Och lite om filmandet heeela Juli. Jag har funderat väldigt mkt på de.
Tänk..inte en dag ledighet i hela Juli. Inte få sitta i pildammarna med vännerna och ta en kall öl och spela lite fotboll. Inte kunna sitta och grilla på ribban en julikväll. Inte kunna festa när man vill. Inte kunna åka iväg till Mamma och Ulf på ivön och sova över en helg. Inte kunna träffa vilka killar jag vill. Utan man är fast i kontraktet. Som sagt, hon frågade och jag svarade lite tveksamt och fundersamt. Så sa jag att min systerdotter ska döpas i juli (kommer ej ihåg datum). Och då sa hon de att tyvärr är det så att är man under kontrakt och det är en filmdag så kan jag inte gå på dopet. 
Sen det största problemet är ju det att jag inte får ett rött öre ersättnig för förlorad inkomst. Okeej. Trevligt. Vem ska betala min hyra? Ge min son mat och kläder? Ja, där finns en massa massa negativa saker om detta. Och hon märkte det på mig och hörde min tveksamhet. Och vi kom fram till att ge ngn annan denna möjlighet ist som har "råd" till de. Ni kanske tycker jag e dum eller nåt sånt nu, men ibland måste man tänka långsiktigt.
Jag vill kunna göra vad jag vill i sommar, det är vad sommaren är till för. "Att bara vara".

Men det har varit en spännnade resa från första samtalet ch det känns väldigt skönt att man är top 10 av intressanta mammor i Sverige. 'Ler* Att jag har ngt som intresserar tv folket. Vem vet, kanske ni får se mig på tv nångång, hehe. :-)

Nu ska jag till stan med min underbara son i detta perfekta väder och träffa Jenny, Milla och Moa idag igen. Hade en trevlig dag på stan och bosatte oss på fd Lejonet och björnen, och åt glass så det sprutade ur öronen.

Ikväll ska jag lämna Liam till alex. Det är hans vecka och jag ska jobba i helgen.
Så ikväll ska jag hem till Sebastian och vi ska ha vår traditionella middagskväll. Denna gången är det min tur. *s*
Förrätt: Smör och saltstekt vitlökstoast med Tomat och Mozzarella granerat med pinjenötter och basilika.
Huvudrätt: Honugsglaserad fläskfilé med ungsbakade potatis och rotsaker.
Efterätt: Ännu ej bestämt, men gissa vad gott det ska bli ;-)

Nu ska jag iväg med Liam.

Känns verkligen som rätt val är gjort!

Puss


Kommentarer
Postat av: Anonym

Kanske var det så att dom inte ville ha dig med=) som man bäddar får man ligga!

2008-04-24 @ 10:52:41
Postat av: Jessica

Haha. Jaa du gumman. "Kanske" de va så..eller kanske inte. Men är nästan 100 på om jag lagt till charmen där och sagt att "Neeejdååå...inga problem, allt löser siiig..pussegull" så hade jag kommit med. Så pass bra självförtroende har jag.
Som man bäddar..? Är du hög? Kanske är det du som måste ta och bädda nu om du ska komma nånvart här i livet stumpe lumpan.
=)

Postat av: Anonym

Varför söka när man vet förutsättningarna och sen tacka nej. Eller är det så att du inte kom med!!

2008-04-24 @ 14:11:59
Postat av: Therese Palm

Jag tyckte du gjorde rätt val Jessica. När allt är nytt och det går bra för en, precis som det gjorde för dig på audition så kör man på och blir exalterad och man ser BARA det positiva, men med eftertanke kommer även klokheten fram och då tar man oftas rätt beslut. Synd att inte kontraktet såg bättre ut än vad det gjorde, för jag är övertygad om att du hade kunnat roa svenska folket! Nåja... du hittar garanterat din prins även utan Tv3 hjälp!!
Lycka till...

2008-04-24 @ 14:55:26
Postat av: Jessica

Varför kommentera min blogg utan att läsa den? Eller så är det så att du inte är läskunnig. Jag fick kontraktet är där med "förutsättningarna" i lördags. Okej? Vad snackar du om? "Eller så är det så att du inte kom med?"
Bara för att du är en person som inte alltid är ärlig, så betyder inte de att vi andra inte är de. Läs igen, och igen och igen, så kanske du tillsut fattar vad där e skrivit på bloggen. Tv3 redaktion läser min blogg, såå kanske inte så smart att skriva osanna saker då stumpan. Gå nu och bädda med dig!

Therese: Tack det va snällt sagt. Jaa..kontraktet va inte så bra direkt. Som sagt, fick inte ett öre alls. Tänker inte låta min son äta myror för att jag ska få va med på tv. Visst hade de varit väldigt kul. Tycker iaf att man skulle kunnat få ersättning, för isf hade jag definitiv satt Vellinge på kartan :-)

2008-04-24 @ 17:42:12
URL: http://wiren.blogg.se
Postat av: Weronica

Hej!
Jag tyckte det hade varit roligt att se dig på Tv i höst! :) Du hade gjort sucée! :):):)

2008-04-24 @ 18:13:15
URL: http://weronicas.blogg.se
Postat av: Anonym

du kan inte ta kritik verkar det som! hur vet du att personerna e tjejer förresten?? du skriver gumman....tänk om det e killar som
skriver!

2008-04-24 @ 19:23:03
Postat av: Josse

Trist att man inte fick se dej på tv..MEN, ska man lägga ner så mkt tid och förlora pengar, så är det inte värt det..Konstigt att dom inte ger ersättning, jag menar, det är ju ENSAMSTÅENDE dom ska filma..ajja, Bra val iaf gumman! Du fick gå igenom allt och du har säkert lärt dig något du kan ta med dig i livet! Ses snart hoppas jag, pildammarna!!?Like old times! :D Pusss

2008-04-24 @ 19:33:17
Postat av: Lava

Hej hej! Tycker det e synd att du inte ska vara med... Men jag klandrar inte ditt beslut!!Tycker det är rent fördjävligt att tv3 som är en sånt stor kanal inte kan gå in med ekonomisk stötte under den månaden. Vill dom ha bra tv så får dom ju hjälpa lite.... Nä Fy skäms för tv3...!! Sen va det ju inte bara det som va orsaken som du nämde... Men ändå!Lycka till med jakten på kärleken i sommar.. ;o) Kommer bli en kanon sommar...
Kram

2008-04-24 @ 19:33:20
Postat av: Milla

ingen kille kan vara en sån omogen svartsjuk patetisk liten sak. Dom läser knappt bloggar. och du ska inte tro att vi inte vet vem du är. För en gångs skull, SLuta hata! ta hand om ditt egna jävla liv ist.

2008-04-24 @ 19:33:40
URL: http://absofukingmilla.blogg.se
Postat av: A

Vad synd, jag hade gärna sett lite bra underhållning på trean för en gångs skull...men helt klart sniiket av TV3 att inte gå in med kompensation åtminstone för utebliven inkomst...framförallt när det är så pass nära inpå. Jag menar det är inte alla arbetsgivare som accepterar att man tar ledigt en månad, juli i det här fallet, et är ju trots allt snart i maj. Det kan ju iofs alltid finnas mamma/pappadagar men det kan dem ju inte ta för givet...

Okej att en medverkan i något som det här kanske kunde genererat en del jobb (alltså pengar) efteråt (om man är sugen på det dvs) men det är ju nuet som är viktigt...

Vem är det bittra, avundsjuka signaturlösa? Hur kan man använda "som man bädda får man ligga" i detta fall? Hmmm...

2008-04-24 @ 21:13:28
Postat av: Therese Palm

Har precis börjat fått intresse för det här med bloggar (kanske lite efter;)) och blir såååå trött!! Finns Där inget ställe på denna jord där man inte gnäller på varandra??? Kan inte förstå hur man kan gå in på ens persons sida, som dessutom delar med sig av sitt liv som nu Jessica gör... och gå in och "kasta skit" för det hon gör och skriver om. Det handlar säkert inte bara om denna bloggen där folk får höra massa negativt! Har man verkligen inget annat att göra?? Trist... Skaffa dig ett liv och framför allt ETT NAMN!!! Till er andra som njuter av ert liv... Snart är det sommar, lev livet!! Ps Hälsa Jenny och Chrille att deras prinsessa ser underbar ut!!

2008-04-24 @ 22:42:42
Postat av: Lisa

Hej! Läste några av kommentarerna. Vad det gäller kontraktet så möjligt att det inte kommit dig tillhanda förrän nu, men det var ju stor diskussion ang. ingen ersättning redan förra säsongen. Om man ny läst nyheterna vill säga! Trevlig helg!

2008-04-25 @ 08:21:53
Postat av: Emma

GOOOOD FUCKING LORD!
Ni som håller på och skriva skit på Jessicas blogg.
Tröttnar ni aldrig? Blir ni typ exhalterade av att klanka ner nån annan och sen sitta och längta tills att någon annan ska skriva emot så ni kan få ännu mer njutning? Det är bara sinnessjuka människor som gör så. Dvs då borde du/ni söka hjälp. Shiit inte nog med att världen är helt screwed med krig och skit, saker som att sitta och snacka ner en person det tillhör DIN vardag. Sluta för fan, vi förstår att du inte mår bra. Men det största steget för dej hade kanske varit att sluta bry dig så jävla mycket om vad andra gör!!!! Kan inte annat än skratta åt dej för du är fan patetisk... Älska istället för att hata "Shemale" Då mår man mycket bättre, jag lovar!! Jess, du gjorde rätt val och jag är fan stolt över dej! Love yaa!! Emmis

2008-04-25 @ 08:40:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback