Nästan skrämmande.

Medans jag surfade på nätet idag så såg jag en reklam som fick mig att stanna upp och se om jag verkligen såg rätt. Japp, det gjorde jag. Helt sjukt...nästan skrämmande. Nu finns det försäkring på fortkörnings böter..Jisses.
Ska jag vara ärlig så funderar jag på att bli medlem. Har fått på tok för många fortkörningsböter den sista tiden :-(
Det borde gälla för pakerings böter oxå tycker jag ;-)
Men seriöst asså. Tänk ändå. 495 kr/år, så betalar dom dina böter...dvs 41 kr i månaden..och det är ju inget som man märker av direkt. Jag bara önskar jag sett detta innan jag fick min hemska bot från fortkörningen häromdagen. Fast, man kanske kan "mygla" lite ;-) Försäkringen gäller både om man blir tagen i en kamera, eller av polisen själv. Gytt ju.
Detta är ju såklart både på gott och ont. När man vet att man slipper böterna så kanske man inte håller hastigheten på samma sätt längre. Dock under "bli av med körkort hastigheten", men ändå på tok för snabbt.
Men jag tror inte jag kommer bli på de sättet, men man ska ju aldrig säga aldrig.
Detta va ju en rätt bra försäkring tycker jag för oss med extra mkt otur med poliserna. *Hej hej*
Japp..så den ska vi teckna.

www.autosafe.se


Pratade med min kära vän Josefine från sthlm idag.
Och denna gången planerade vi en sthlm tripp för mig..eller rättare sagt 2 st.
En redan fredagen den 28.e..kuligt!!! Festa hela helgen hon & jag..
Sen även den helgen då jag blir 25 år. Hennes vän Mia (som jag träffat 2 sommrar i rad) fyller 25 den 26.e, och jag den 27.e. Så på fredag firar vi henne in på lördagen, och på söndagen firar vi mig in på söndagen. Kan ni bara tänka er vilken fest det kommer bli? *s*
Ja..det ska bli väääldigt kul iaf. Lönehelg och allt bägge gångerna..det är DÅ man ska vara i huvudstaden och träffa nytt folk och shoppa en massa.

Yes yes..

Nu ska Liam till Jenny och jag ska jobba! :-(

Puss


Kommentarer
Postat av: Karin

Du får nog läsa villkoren också, gäller 3gånger per år och vid sträcker på 70-110km/h. Man får högst köra 30km/h för fort. Alltså hade dom antagligen inte täckt dina böter! ;)

2007-09-09 @ 08:32:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback