Lång dag

Upp på morgonen..skynda till jobb.
Kom precis i tid efter att lämnat lillen på dagis.

Va tvungen att sluta tidigare pga vi skulle till läkaren med liam i Vellinge kl 14.30.
Kl 14.00 va jag på dagis..så det va rääätt stressigt.
Kör snabbt hem....*sschmoff*..där står de små jävlara med sin fartkamera...ser hur dom vinkar in mig..*suuuck*...Kör fram en motorcykel framför mig & visar mig vägen. Det ända jag tänker på är att jag inte vill komma försent till liams läkarbesök. Öka farten och ge mig mina satans jävla böter. Självklart hade jag glömt plånkan hemma med körkort och hela den delen..tick..tack..magsår...ökaaa faaaarteeeen.
Iaf..han sa såhär...EN ENDA kilometer till för snabbt så hade vi klippt ditt körkort här och nu...du hade en jävla tur sa han. MMMM...orka lyssna på dig..jag har FAKTISKT bråttom!!! Bla bla bla..och jag fick köra. Dom  skulle skicka hem böterna till mig..tack hej. *Idioter*
Visst, jag vet jag körde på tok för fort..men jag e en stressad person i vardagen och nu va jag verkligen stressad..och det orsakade dessa heeemska böterna. Ja..typ 5-6000 spänn sa han...*ÅHH*..dax för deras julfrst snart eller? Jävla snutjävlar...dom e bara bra för en sak...hmm...öhh...tänk....egentligen inte så jävla mkt faktiskt. Mest brandmän och läkargubbar som gör det stora jobbet. Tss..fan vad sur jag e. Vet att jag gjorde fel, men fan vad arg jag blir. Och jag som vill bli polis..hmm, ja..då e det iaf inte jag som får böterna. Åhh..

Jaja, pallade inte låta det förstöra min dag. Tills jag kommer till kukvårdcentralen i Vellinge.
Liam har haft en läkare där som jag absolut lååångt ifrån gillade. Men när vi bokade idag, tänkte jag inte att det va den ragatan. Iaf..vi kom 7 min för sent till besöket...SJU minuter. Inte en halvtimme eller så.
Anmäler mig..som då säger att jg e försenad...NÄÄÄÄ..e de sant? Hur kund ejag missa det? Rövhål!
Jo..då visade sig att denna satans jävla wannabe bra läkar subba "vägrade" titta på liam av ren respket sa hon för att vi va försenade!! Men haaallååå?? Nu va jag riktigt förbannad på riktigt...nästan så jag hade tårar i ögonen, mest för liams skull. Dom märkte hur förbannad jag va. Jag bad att få prata men denna jävla subba. Men sjuksköterskan sa att det inte gick. Men än har jag inte sagt mitt...denna människa borde få sig en lavett eller nåt. Asså, jag överdriver inte. Ni skulle sett liams förra besök där. Han va ju vättskrämd. Jag med för den delen. När jag sitter och fösler förklara vad som är fel med liam, så avbryter hon mig heeela tiden och bryter på nåt jobbigt språk. Och är helt otrevlig i tonen och tar inte nätt med barnen. Bara gör sitt jobb, sen kan man fara.
Iaf...jag sa åt en sjuksköterska som det va. "Jag har slutat jobb 2 timmar tidigare, jag har kört fort som fan för att hinna i tid, åkte fast för fortkörning och fick feta böter...och dessutom kört från Lödde, så detta kallar jag fruktansvärt dålig stil. Jag kom 7 minuter för sent..inte en halvtimme, så vad e hennes problem..kan jag få prata med henne öga mot öga? Nej..hon håller på sin sak...och dessutom har hon e gäst. Vill du boka en ny tid? Nej sa jag först...med en arg och irriterad röst...hon tittade på mig en stund. Och då sa jag..jo..vem som helst, bara jag slipper "henne", och så pekade jag på henne när hon kom ut, så hon hörde vad jag sa. Örk! Javisst, det är inga problem säger hon..och leder mig in i ett rum med sura sköterskor. " Liams mamma vill boka en ny tid, men hon vill gärna inte ha "Maria Tendler" (tror jag hon hette), fick sura blickar av samtliga i rummet...speciellt av en tant...så jag frågade henne om det va nåt problem..? Eh..neej sa hon & vände blicken. Asså..ni får ursäkta mig, jag är inte en sån ragata annars, men nu va jag riktigt jävla förbannad, trött, sur och orolig för liams skull.
Precis när jag skulle få en ny tid, så kom det en sköterska, som sa att hon fixat en snabb tid hos en manlig läkare. Han kunde ta oss mellan nån annan. Tack...jävligt snällt av honom. Och trevlig va han...både mot mig & liam...väldogt snäll faktiskt, så liam va såå duktigt och gjorde allt som doktorn sa.
Sen blev det blodprov...liten tår kom, men han va som sagt så duktigt mitt hjärta. Allting va bara bra med Liams prover och en sten släppte. Tack sa jag till honom..tack tack. Så nu vet jag till nästa gång vem jag INTE ska ta och vem jag SKA ta!
Att låta ett barn lida för att föräldern kommer för sent, jävla satkärring!!

Efter det hemska besök, så åkte jag & liam och köpte varsinn glass.
Sen körde jag inom Formtoppen och köpte mitt nya träningskort idag...*yeah*...så imorron börjar allvaret igen.
Och eftersom dom har detta underbara barnrum, som föressten liam provade idag och bara älskade, så är det ju kanon under min "älskling vecka" *s* :-)

Efter de så bestämde vi oss för att plocka mer majs. Mest för att liam tyckte det va så kul, men oxå för att det är så gott :-) Så vi spenderade ca 1 timme där ute i "skogen", hehe..och skalade majs, och fick lära oss en hel del om majs faktiskt. Visste ni att detta "håret" på en majskolv, är ett "strå" per korn...så om ni ska plocka majs nångång så titta på den lilla "busken" på toppen av kolven..är den stor så är där många korn, hehe. Ja detta lät ju bra! ;-)
Ja, iaf..vi hade de jättemysigt i denna fina natur. (L)
Kolla så fina bilder jag lyckades ta :-)




image263







image267


Vi kom hem...lagade mat. Tog de lugnt...pussades, dansade, lekte, tittade på tv..sen va det läggdax. Så nu sover min prins så gott för denna natten. För imorgon är de en ny dag, nya tag...

Nu ska jag titta på Wild Hogs, verkar ball! :-) Och äta Ben & Jerry glass...*Mumma*

Puss & Gonatt för idag!

image268

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback