Kritik??

Asså, jag fattar ingeting här. Folk som snackar om att jag "minsann" ska tåla kritik, annars är det inte typ lönt att jag bloggar. Men herregud töser..vad sysslar ni med?
Vem fan har sagt nåt om att jag inte tål att ta emot kritik? Var har ni besvis på det?
Det enda jag läst ikväll är inte kritik!
"Sniffar du vitt"
"Är du trög"
"Kasta sten i glashus"
Det kallar jag nåt annat än vanlig hedelig kritik. Men jisses. Allt detta pga ngt som JAG tycker och STÅR för.
Jag kan säga att jag absolut tål kritik. MEN, däremot..
Är den här personen som kritiserar "Bitchig", så svarar jag "Bitchigt"
Är personen "Uppkäftig", så svarar jag "Uppkäftigt.
Är personen "Kaxig", så svarar jag "Kaxigt"
Och sist med inte minst, Är personen "Trevlig", så är jag "Trevlig tillbax"

Och mot kritik så måste man ju kritisera tillbax, inte sant? Eller ett bättre ord för de, "svara" tillbax.

Men egentligen. Varför skulle jag överhuvudtaget vara "mottaglig" för kritik?
Finns det en regel som säger att om man nu ska skriva dagbok, så måste man tåla kritik?
Hade jag velat höra vad ni tycker till skillnad från mig, så hade jag bett om de. Men eftersom jag inte minns att jag skrivit nånstans "hej, jag heter jessica och jag bloggar för att jag vill ta emot kritik", nej, bloggar för samma anledning som er andra. För det är kul och för att ha något att minnas tillbax efter 50 år.
Ärligt så skiter jag i vad ni andra tycker om vad jag skriver för fel och vad ni inte håller med om. Skriver inte denna bloggen "åt er", utan åt mig själv, så varför ska jag skriva saker som "ni" gillar?
Jag e alltid ärlig i min blogg, och är det ngt ni inte tycker om, så bit i läppen eller sluta läsa in blogg om det nu är så kämpigt. Men som sagt, hade jag bett om era åsikter, så hade jag bett om de.
Då undar ni kanske: Varför har hon då kommentar tjofräsan tillgänglig? Jo, för att folk ska kunna kontakta mig, för att folk ska kunna fråga saker, för att folk ska kunna ge mig svar på frågor jag ber om, för att folk..Ja..tillochmed kanske vill skriva nåt fint. Men den är INTE öppen för kritik för att ni inte tycker som jag. Inte för att jag inte tål de, utan för att jag tycker det är så tråkigt att jag ska behöva läsa om vad NI tycker att jag gjort fel eller sagt fel osv osv osv. Det jag skriver i min blogg står jag för och tror jag på, så ingen suring kan skriva till min blogg huuuur feeel jag har och hur dum jag är som tycker si och så osv osv. Tror ni andra inte är så glad varje gång det står nån töntig kommentar i er blogg hur jävla fel du har, & frågar dig om du pundar för att du står för vad du skriver.

Så alla ni som håller med "läsaren och Anna" (öhm)....som sagt. Bit er i läppen eller låt bli att läsa min blogg helt enkelt.
Och funkar inte de så får jag skaffa lösenord till mig blogg hädanefter, så jag kan få skriva min älskade blogg i lugn och ro, där bara mina närmsta vänner och familj kan läsa.

För jag säger här och nu, min blogg är inte öppen för elak kritik.
Bloggar som sagt för det är kul!

Tack för mig!

Ps: Hade en trevlig kväll/natt idag! :-)
Och guuuud vad jag längtar till vår stora dag!! (L) *s*

Åhh fy faaaan. Nån katt har precis bajjat..och det luktar ÖÖÖRRKK!!

Gonatt!

Kommentarer
Postat av: Maria

Jag tycker den e trevlig att läsa i alla fall! Klart att det känns märkligt att läsa så om någon annans liv, känns lite som att man gör någonting förbjudet, men det e ju bara helt upp till mig själv om jag vill läsa eller inte! Skit i alla konstiga kommentarer, vissa människor har inget liv helt enkelt, och känner sig tvungna att kommentera en massa skit, du har väl aldrig tvingat någon till att läsa din blogg? Eller? Just det... Skit i dom och fortsätt med en trevlig blogg!
Kram kram

2007-10-12 @ 09:30:20
Postat av: Jessica

Tack, vad kul och höra! :-) Kram

Postat av: therese

hej!
jag älskar att läsa din blogg, det e ju din blogg så du får ju skriva vad du vill, om så folk gillar det ller inte. :) om du kommer sätta lösenord så hoppas jag att jag får det även ja inte är van med dig eller en familjemedlem :) men en fd. vellingebo iaf ;)
sköt om dig och sonen ! kram therese

2007-10-12 @ 13:28:03
Postat av: lotta

helt ärligt!! lyssna inte på de patetiska individer som mår så dåligt att de måsta kritisera dig... Oavsett om man skriver sanning eller ej i en blogg så är väl det upp till bloggaren.. Jag tycker synd om er som ens ägnar en minut till att läsa denna bloggen om ni stör er. Väx upp och sluta läsa om ni störs. Jag tycker att det är kul att läsa.. Yttrar mig aldrig mer än att möjligen hålla med! Stå på dig:)

2007-10-12 @ 18:57:06
Postat av: Jessica

Tack återigen! :-)

2007-10-12 @ 21:57:45
URL: http://wiren.blogg.se
Postat av: maK!!!!

Boxxa dom! Tips bara, haha. Annars kan du använda lite kung fu som vi använder på BK juh. Det skulle nog sitta fiiijnt serru.

Ha d fett najz bruden!
//Marcus

2007-10-13 @ 00:05:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback