Eurovision & Ost!

Ja, har haft en väldigt trevlig kväll hos min kära mamma och Ulf.
Först gjorde jag en väääldigt god middag/lunch. Tog vanlig formfranska..och kletade på vitlöks smör på dom. Därefter tog jag min stekta och möra kycklingfilé som jag delade på längden och la på mackorna.
Hällde på lite sweet chili sås, stora, tjocka skivor mozzarella ost, squash och rå lök. Sedan åkte allt in i ungen...där osten smalt, medans allt fick smak från varann. Så sjukt gott att jag va tvungen och bjuda min kära papps som självklart gillade de ;-)
Därefter bakade vi kladdekaka....*mumma*...kollade på desperate housewives en stund. Kl blev 21, och det va dags för tv.n. Dukade fram ostbrickan med mammas hemgjorda ostar. Så sjukt goda är dom. Riktiga färskostar.
En örtost, en tacosost, en vitlöksost, en lökost, en paprikaost, sen hade vi vanlig brieost...Massa olika kex, och sjäääälvklart goda päron till de. Jag är en person som älskar ostbricka. Men jag hatar...HATAR mögelostar...brön och blåmögel...*ryser*...Det smakar illa, man luktar rutten fisk efter man ätit de, och ja..för att inte tala om vad annat luktar när man ätit de. Inte en bra första dejt mat direkt...Nej fy fan...*isch* Så det fick bli hemmagjorda färskostar för lilla kräsna mig...*mumma*


De 4 första låtarna va "snark", sen kom finland, och det kändes lite dom deja vu där. Wanna be Lordi typ. Jaja, men det va ändå en låt som fastnade. Följande 4 låtarna va lika "snark" som de 4 första. Sen kom grekland, och visste, den va väl inte bra, men ändå så man kände man kanske kan dansa till den, och t.om sjunga med.
Såsmåningom va det dax för sverige...Fett ös va det...Mamma sjöng med, då e den bra ;-) Lätt att vi kan klara av det i år tänkte vi alla. Följade 4 låtar va oxå kassa. Ryssland...? Jag menar..hallå? Tror dom att dom skulle ha en chans att vinna bara för att där fanns 2 söta tjejer med...(de anda va inte så mkt till ögongodis)
Sen va det Serbien! Okej...jag tänkte bara på att de va en nörd, men visserligen bra röst, men..inget mer.
Ukraina...va en sjukt löjlig låt, men ändå en sån där låt som kan spelas sig trött på nattklubbar där folk hoppar och skriker och dansar på samma sätt som de söta killarna i bakgrunden gjorde.
Storbritanien ska vi inte ens prata om...usch. Rumänien...hallå? Bulgarien...va okej låt, om den där gaphalsen hade kunnat knipa igen. Turkiet....så grrym! ;-) Älskar turkiska språket...är vackert. Faktiskt. Jag föll för alla turkar & blev t.om lite småkär i en när jag va där med Erik..mitt ex. Och för att inte tala om Tarkan, som jag lyssnar på nu. Min favvo låt med honom (inte Simarik), utan Kuzu kuzu....en helt underbar låt som spelades överallt när jag va i T...och jag ska köpa med mig en massa T musik hem denna gången ;-) Iaf, hejjade på dom, eftersom jag visste vad som skulle hända när det gäller pakten mellan väst och öst länderna. Och de visste nog vi alla om att det skulle hända. Samma som förra året. Så va det inte för några år sedan, då kunde vem som helst vinna när inte alla dessa östländerna va med och hade sina små fattiga pakter. Blir så arg. Dom kan sig inte på musik, dom bryr sig inte om musiken...bara vem som vinner. Tss!!
Jaja..Grattis Serbien får man ju säga...

Idag blev det ingen träning...hade vilodag...men imorgon är det hårdträning som gäller.
Ska bli skönt. Efter träningen ska jag hämta med mitt hjärta...så jag kan känna mig hel igen. *Älska*

Nu e allting ordnat...wiie. Snart är det dax!! Ja jevlar vilken förändring, och vilken känsla..och glädje.
Nervös som bara den, men samtidigt så extremt glad och ivrig.

Och sen är det dax för vår underbara resa som jag inte heller kan sluta tjata om...fan vad underbart det ska bli.
Ska göra som jag gjorde första gången jag va där. Börja dagen med turkiskt bad...fatta så helt underbart skönt det va...jisses.

Hamam "Turkiskt Bad"

 

Detta gott folk är något som ni bara måste testa på. Det är det turkiska badet Hamam. När eran reseledare säger att ni kommer att få en mycket finare och djupare solbränna ifall ni går på Hamam så tro på dom. Det är nämligen på det viset att de tvättar bort gammal hud och avlagringar som du har på din kropp. Sedan får du massage och smörjs in med en djupgående olja som gör så att solen tar bättre. Att gå på Hamam kan tyckas vara lite dyrt men det lönar sig efteråt. Vi valde ett år att hoppa över Hamam och vi blev så fruktansvärt förvånade och irriterade när vi började fjälla redan efter en veckas solning. Detta misstag gör vi inte om en gång till.

 

Hamam börjar med att man får en ansiktsmask lagd i grön/brunaktig lera. Efter det får man gå in i en kakelklädd bastu där värmen sipprar upp ur små hål lite här och där. Det är otroligt fuktigt men inte överdrivet varmt. Sedan så blir man tvättad från topp till tå. Detta görs med ett tvålskum som är så lent att tvålen Dove kan slänga sig i väggen. Den som tvättar använder sig av en frottévante som river bort det gamla. Efter tvätten så blir man masserad och inoljad. Detta är en himmelsk upplevelse och man är färdig att börja sola. 
Det är så skönt och bra som de låter...kommer såväl ihåg denna lena tvål och vatten fyllt med olja, åhh som jag längtar tills de ;-) Så detta är en första prioritering innan solningen börjar..*s*



Det är så mkt skönare än det ser ut...



Sån här ligger man på. 2 åt gången...medans dom skrubbar och masserar med skum och oljor...*åhh*

Ja...kan bara längta en massa, massa, massa & massa!

Men nu börjar sessan blir trött och ska lägga sig och nanna.

Tack mamma för ikväll, det va helmysigt. *Älskar dig*

Älskar min familj...

Natti natt!!



Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback