Yoga...trams!?

Morrn morrn.

Igår morse körde jag till Alex jobb för att hämta lilleman. Han hade kräkt hela natten och eftersom jag va ledig så hade jag honom. Det va så mysigt...en hel dag med massa långa pussar & kramar. Lekta lite, tittade på alla 1000000000 tals nyckelpigor som satt i "nyckelpigsbuskarna" Camilla fottade dom, för det va helt otroligt så mkt därva...och siiiiiikka vårkänslor man fick. Speciellt när det satte sig en mygga på min hand utan att jag dödade den, utan lät den sitta kvar för jag ville ha mitt första myggbett, hahaha...ja ni ;-) Åkte till byn med Camilla & liam och åt lunch på mimmas. Sen kollade vi kläder och jag köpte en skiitsnygg vårjacka. En kritvit figursydd kavaj med spänne runt magen och allt. Ruggit fin va den iaf :-) Sen gick vi in i vellinges godisaffär, och köpte lite smått och gott till liam (schyy), hehe.
Iaf..åkte hem...lekte, gungade, åka kana...liam hade jättekul i det underbarar vårvädret!

Jag körde och lämnade liam till hans farmor som bestämt, för jag fick såklart inte ha honom över natten...jävla as!
Efter de körde jag och tränade.. Det va riktigt skönt... Först Spinning, sen Body Pump och sen så provade jag Yoga..........................jag säger bara...vafan asså? Den här Yogan är så "vältalad", men jag höllt på att dö av irritation när jag stod där i den mest skumma ställningen barfota medans man skulle flåsa in, ut, in, ut med näsan. Snacka om att man fick sår i näsan, och sår i öronen av att höra alla andra flåsa som om dom aldrig gjort annat i deras liv.
Efter 5 min ville jag därifrån, men skitet varade en hel timme..och det kändes oförskämt att bara lämna..och att vara "fast" gjorde mig bara mer och mer irriterad på dessa "damer". Kändes som om den ena skulle överösta den andra med flåsandet och dessa skumma ställningar. Jisses...
Vad Yogan ska vara bra för har jag ingen aning...tror bara det är tanter som "tror" att det är bra och då blir det jusåklart bra, för tror man på allt det här med solhälsningar, och krigarstälningar, och ja gud vet vad, så kan det ju kännas att ngt har "hänt" i ens kropp...möjligen att dom lär ha ont i näsan.
Nej...jag respekterar de som går på sånt här, men jag kommer aldrig fatta varför, till vilken nytta osv osv osv..för kul va det definitivt inte.




Vaknade imorse av att jag inte kunde andas. Inte konstigt säger jag...jag sover med en kudde över huvudet, och ovanför den här kudden så ligger där en mysig pluffsig liten vovve, hahaha. Tack för den! :-)
Daisy låg oxå i sängen med oss och hennes enooorma mage *s* 
Hela kvällen igår så låg jag och kände på hennes mage...och siiikket ös där e inne, hehe. Kan inte riktigt uppfatta hur många där e, men där va knuffar, sparkar, gnidelser, ja..helt otroligt. Men jag uppskattar det till MINST 3.....men vi får se...vi får se...men färre än 3 är där INTE! :-) Att ligga där och känna på denna enorma mage och alla dess rörelser får en att komma ihåg hur det kändes själv när min prins levde loppan inne i mig. Helt otroliga känslor det där...alldeles underbara. Som sagt..det är snart dax för henne.

160766-78160766-70160766-68



Jag har köpt kattält och allt som jag hade hoppats på att hon skulle välja som en lämplig födplats, men hon gick in där en gång, och har aldrig återvänt, haha.

160766-72

Däremot är hon mkt under min säng och pysslar, men där får inte inte föda. För om hon skulle behöva hjälp, så kommer jag inte till där under. Så jag ska ta hem lådor från jobb idag och se om hon finner det som nåt lämpligt.
Ska bli så spännande...:-)


Meldofestivalen ja... Rätt låt vann? Nepp...inte denna gången.. Tyckte att Andreas skulle vinna. Och om jag skulle valt en ballad (vilket inte jag tycker är en schlager låt), så skulle Sonja al´den vinna. Hennes låt asså...herregud vilka rysningar. Hon låter som en favorit till mig (shirley clamp), och vacker är hon oxå...riktigt vacker.
Även den här låten "Remeber love" är oxå väldigt bra...Och sjääälvklart får vi inte glömma den lilla divan Måns Z.s låt....även den är rätt bra. Fast en sak jag stör på är att början av låten, låter det som om det är "After dark" som sjunger den...lite bögit värre.


Idag ska jag jobba skift...kväll. Börjar dock inte förrän kl 16, och riiktigt skönt är de. Så man hinner styrketräna nån timme innan utan att stressa röven av sig. Vill dock sola idag. Menegentligen "får" jag inte. För jag har fått inflammation i min hand...av ngn konstig jäkla anledning...*arg*..så jag har sååå ont...eller idag är det inte så farligt som de va igår. Köpte "Zon" för att smörja in området med. Och visst har det redan börjat hjälpa, men jag får absolut inte sola på 2 veckor...varken solarium eller utomhus...och det vet vi alla att det tänker jag göra. Så skratta eller ej, men jag ska ha på mig en sån där tygvante, haha. Det är ju inte handen jag solar ändå ;-) Fick piller av en "vän" igår som hjälper mot inflammationer. Kommer ej riktigt ihåg va det va...men nåt som skulle hjälpa iaf.


Ska strax in och bada, men först ta en runda med Abby..

160766-76160766-75160766-74160766-73160766-69

Dock ingen vår ute idag...men det gör inget, för jag ska jobba.
Däremot nästa veka får den gärna komma för att stanna..:-)


Hörs ikväll...Hej svej leverpastej...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback