Härliga vår..

160766-103




Liam vaknade vid 8 imorse.
Upp och ringde barnavårdecentralen...frågade lite om liams kräkandes och hostande. Hon fick allt att låta så possitivt om de, och tyckte jag skulle vara glad att min son har så lätt att kräka...jag tänkte bara öhh..e hon dum eller?
Men tydligen så va det rätt normalt, och att det är ngt som går över. Hon frågade om välling och så..Liam får välling när han ska sova, och när han vaknar. Och faktiskt så är det på natten eller på morgonen han kräker, så inatt är det första natten jag ska försöka låta bli ge honom välling...kommer bli ett jäkla liv och mkt gråt, så kan inget lova att jag tänker låta bli.

Ringde även veterinären...först en man i vellinge som är väldigt duktig. Han tyckte att det lät som kallbrand och att den höllt på att ruttna. Bla bla bla...att jag ska vänta och se, och isf komma till honom om det blir värre. Vi snackade lite om att leva utan ben och så...han va rätt possitiv till det och sa att de visst fungerar och att man inte ska behöva släcka ett liv pga en sån sak.

Sedan ringde jag Djursjukhuset i malmö. Kärringen som svarade va helt kort i svaren att jag sa till på skarpen att jag inte ringer dig för att jag tycker det är kul..utan för att jag vill VETA, och eftersom det är du som sitter och svarar så booorde du veta och SKA svara på mina frågor. Och till slut så svarade hon på ett sätt som gav svar, men ändå inte. Fortfarande kärring... Hon tyckte oxå det lät som kallbran och att den höllt på att ruttna...sånt jävla skit. Gjorde ont rakt in i hjärtat. Det betyder bara en sak..att om inte försäkringen gäller på dom små, så finns det bara ett val..*storbölar* Det kostar nämligen ca 10 000 spänn om försäkringen inte gäller...:-( Och ca 500 att ge henne en spruta så hon får somna in..men vafaaan...*gråter*...ska kolla upp det på måndag med försäkring och grejjer. Ska till Vet med henne då...och även Abby för vaccination. Ber till gud att få ett glatt besked, men innerst inne vet jag att det nog inte blir så...

Annars åkte vi till lödde rätt tidigt idag. Va hos optiker kl 12, medans lillen sov i vagnen..
Kollade ögonen så jag ska ha linser. Hade fått ännu sämre syn än vad mina glasögon har. Kul...NEJ! Blir fan snart blind. Ville ha endagslinser...men sjäääääälvklart finns inte de i den styrkan jag har på mitt brytningsfel...*ashål*
Så då får de bli månadslinser, vilket är både jävligt dyrt och onödigt..för linser har jag max 1 vecka på en månad.
Så optikerns förslag va att jag använder mig utav ett par daglinser som endast min närsynhet är med. Så mitt brytningsfel får vi skita i om jag nu verkligen vill ha endagslinser. Så som sagt..1 vecka ska jag prova med dom och se hur det känns. Jag såg såklart med dom, och de kändes bra i ögonen, men märkte på långa vägar att det va nåt som va fel...såg suddigt här och där..jobbigt, men kanske vänjer mig..annars får det bli månads...
Köpte ett par skitsnygga (enligt mig iaf) solbrillor idag. *Gilla* Så gick omkring utan brillor med brillor idag, haha..ni hajjar ;-) Kändes rrriiiktigt befriande och skönt...på nåt sätt. Våren gör nog en stor del i de...träffade/ såg ngn idag...;-) *blink blink*

160766-100160766-99160766-98160766-97160766-96

Åkte till huset...såg min rabatt....

160766-101

Kände...sikket jobb. Allt detta ogräs, "jordgubbstrådar", skit, ölburkar, cigaretter, och tro det eller ej, men barnstol och grill...tss...sinnes. Han vet hur viktig min rabatt är för mig..och hur mkt jobb jag lägger ner på den varje år.
Pillade, drog, la ny jord, rensade, planetarde, vattnade och räffsade...sen blev den så här fin...

160766-102

...med prynad på...Katten whiskey (en av mina katter vi köpte tillsammans)
Ja..nog om de..hann därifrån innan alex kom hem. Än har han inte sagt ngt...han KAN inte ha missat den..inte en chans, men han e för "stolt" för att säga nåt..nästa gång han ringer kommer han väl säkert påpeka de...
Fint blev det iaf..och är helnöjd!

Efter Lödde så körde vi till biltema och mötte upp pappa där. Skulle köpa kablar till min bilstereo...
Sen på nåt sätt hamnade vi inne på BRL (där jag köpte stereon), och  gick därifrån lite fattigare men med värsta framhögtalare med diskanter och filter och grejjer..så imorgon ska pappa få den första biten på plats..*naaajz* :-D
Är sånt musikfreak....verkligen. Tror inte det finns ngn som lyssna rpå så otroligt mkt musik dygnet runt osm mig. MIn mp3 är min bästa vän..datan är alltid musik igång, bilen är alltid musik igång...blir galen om radion skulle pajja...haha..så nu jejklar! :-P

Föressten så va det första dagen idag som min älskade inte hade ngn blöja på sig. Och han va sååå duktig. Maaaammma, kissa. In på dass...3 ggr på dass och en olycka på golvet...inte för att de va ngn "olycka" utan han tyckte det va "roligt" att kissa på golvet sa han, och sa titta morfar...liam kissat på golvet..rooolliit. Vi bara neej liam inte kul...det är aj aj...kissa toaletten. Ja..okej...han skulle inte göra det igen sa han, naw. Så inne på biltema lämnade vi en gul pöl, haha. (inne i en hörna..därför brydde vi inte oss)
Hem..åt mat pappa jag och liam...kollade på Nalle puh & hefflaklumpen, hehe. Sen ville lillen sova..så kliade rygg i sängen ett tag, sen va det nattinatt..och puss puss.

Kamilla kom hit ett tag...hon ville se kattungarna och vovven, Vi hjälptes åt att tvätta lillans fot...hemsk den ser ut :-( Men hon tyckte inte att den såg död ut..och vi bägge hoppades på att den bara är en väldigt stor blödning...*sucka* Hoppas och ber till gud...

Imorgon är det en helmysg dag då oxå.
Vi får hoppas det blir så fint väder som dom lovat. Ska ta ut liams "motorcykel"..en sån där eldriven så han kan köra omkring nere på gården..han tycker det är otroligt kul. Förra året va han lite för liten för de. Men nu så :-D
Vi ska sola, vi ska ha picnic med jordgubbar, choklad, frukt, och bullar...och självklart dricka. Det har jag lovat honom. Så antagligen blir det i den underbara pildammsparken...så kan vi mata fåglarna och spela lite fotboll tillsammans oxå. Senare på kvällen är de fest...för både mig och liam. Ulf fyllde ju 45 år när han låg på sjukhuset och mådde som värst. Så imorgon kväll är det 45 års fest för ulf. Hela släkten är där, så det är mkt folk. Mamma stod och lagade mat idag...riktigt mkt mat och riiiiktigt gott kommer de bli. *Mumma*
Sen har alla i hela släkten lagt några hundralappar var...så Ulf ska få ett presentkort till ett aqvarium...han älskar sånt med fiskar och grejjer..*s*...Så det ska bli kul imorgon.

Har ni hört Ne-Yo :s låt Time? Om inte så ladda ner den direkt, det är faktiskt den bästa låt han gjort...sinnesjukt bra är den.
Och hans nya låt, becuase of you.....jisses. Det är utan tvekan årets "mys" sommarlåt...*älska*
Även 2 st låtar till som jag hittat...som betytt sååå mkt för mig den tiden jag mådde som värst med alex.
Lara Fabian - I will love again
Joanna Zimmer - I believe
Helt underbara....

Ni alla har till 99% hört laras låt...men ni MÅSTE läsa texten här..många bara lusläser, men lär ordentligt, och sätt er in i min situation med alex. Lyssnade på denna varje dag när jag mådde som värst...och den va styrkande...väldigt mkt!


Did I ever tell you how you live in me
Every waking moment, even in my dreams
And if all this talk is crazy
And you don't know what I mean
Does it really matter
Just as long as I believe..

I will love again
Though my heart is breaking, I will
love again
Stronger than before
I will love again
Even if it takes a lifetime to get over you
Heaven only knows, I will love again

People never tell you
The way they truly feel
I would die for you gladly
If I knew it was for real
So if all this talk sounds crazy
And the words don't come out right
Does it really matter
If it gets me through this night.

If I'm true to myself, nobody else can take the place of you
But I've got to move on, tell me what else can I do...

I will love again
One day I know, I will love again
You can't stop me from loving again, breathing again
Feeling again
I know, one day, I'll love again!

I will love again
Though my heart is breaking, I will
love again
Stronger than before
I will love again
Even if it takes a lifetime to get over you
Heaven only knows, I will love again!!!!!!



Snyftar till varje gång jag hör låten...


Gäsp vad trött jag e..

Sitter och snackar med Jonas från sthlm nu...känns skönt..han e underbar.

Ska stra starta min film..."Bortspolad", sen göra lite armhävningar och sittups...sen nanna gott.

Puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback