Äntligen!?

Ja, har gått nårra dagar sen sist.

Hänt en hel del...mkt negativt, men oxå en hel del glada nyheter.

Kan ju gå tillbax ett par dagar.

Visst må hända jag gjorde "fel", eller oxå inte. Känner ju honom, och han gör INTE saker för mig som gör mig glad eller få mig att må bra. Så jag va tvungen att luras....eller inte säga sanningen. Och min bil hade ju faktiskt gått sönder...eller ja..nycklen iaf. Jag ville så gärna komma till träningen, och redan långt innan hade jag sagt till alex att jag skulle jobba denna dag, och behövde ngn som kunde passa liam under dessa 3 timmar. (Jobba var egentligen träna) och han hade sagt ja....det hade jag med gjort...oavsett vad, klart jag vill umgås med min son.
Men iaf...så gick bilen sönder och det blev problem för mig att överhuvudtaget ta mig till lödde, och eftersom vi hade bestämt att liam skulle vara hos sin pappa dessa få timmarna så brydde jag mig inte om att säga att jag skulle träna ist för att jobba för som sagt, då hade jag ALDRIG fått åka med alex till lödde.
Jag & liam tog bussen från Vellinge till alex jobb så vi kunde åka med. Inga konstigheter där, men redan där började gnället och det djupa irriterade suckarna. Sen efter nån kilometer fick jag höra (kommer ej ihåg varför) att han ville se mig död...så sa jag lugnt, men ändå med en kniv i hjärtat att ja..ngn gång kommer jag väl dö...så säger han "Ja, längtar gör man, och det ska bli riktigt skönt när du död så vi alla slipper dig din jävla fitta...fattade inget..vad va de som egentligen hände? Tror inte han själv förstår sig på sitt sjukliga scitzofren. Iaf..han släppte av mig vid jobb, och jag tog mig till träningen. Där körde jag dubbelpass...först spinning..riktigt härligt & svettande, och sen kördejag ett sjukt hårt och tufft Box pass. Ni kan gissa ur mkt blåmärken jag har på mina armar!! *puh*..ont gjorde de av alla hårda slag och sparkar från unga muskulösa män! Men de va fint att titta på ;-)
Joo..iaf...kvart över 20 ringer jag alex. "Var e du" frågar jag? och det första han säger och skriker är att jag har tränat ist för att jobba och att detta ska jag få sota för......riiiiiiiktigt lack va han i rösten...(förstår foortfarande inte varför) Han körde till mitt jobb...sprang in där medans jag och liam satt i bilen för att fråga om jag jobbade...jag gick ur bilen och fram mot mig springer alex som en djävul. Han ställer sig rakt framför mig med sitt ansikte så nära mitt...och skriker och spottar mig i huvudet att han har såån go lust att slå in mitt näsben. Jag fick nog....där fick jag nog....tar av mig glasögonen och ställer mig aå nära honom jag kommer och säger "slå då"....."så mig då för fan din fege jävel" Han säger med en väldigt hotfull röst att jag ska flytta på mig...men detta gör jag inte, och säger än en gång...slå mig! Då putar han mig rätt hårt åt sidan in i bilen och sedan går han in till liam som sitter i bilen och leker...och som tur är inte hör eller ser ngt. Han knäpper fast honom, och sen sätter jag mig i bilen. Sen börjar alex köra...fooot som faaaaaaan med oss 2 där bak. Han bryr sig som vanligt inte om andra, inte ens sin egen son. Jävla svinet! Under tiden han kör så gör han klart för mig att detta va sista gången som jag ska träffa liam under hans vecka..och vive versa (vilket jag påpekade), aldrig någonsin ska han ställa upp för mig om jag skulle bhöva hjälp med liam ngn gång, aldrig någonsin ska jag ens få hälsa på eller ringa och säga godnatt till min son när han e hos alex. Jag sitter bara tyst där bak, och lyssnar och tar åt mig när han kallar mig frö hora, fitta, slyna, att jag ska dö inför min son, samtidigt som jag håller hans varma mjuka hand i min och ler stoort åt honom för att han så lite som möjligt ska se mina tårar som faller en efter en. Det gör ont i mig....sååå ont i mig. Mest faktiskt för liams skull. Men jag försöker med allt jag kan att inte låta alex få skåda i backspeglen egentligen hur mkt jag gråter. Men det blir svårare när jag blev snorigare och snoriga och på nåt sätt måste snyfta till. Så jag hostar och snyftar samtidigt så att det skulle låta så naturligt som möjligt....men tyvärr tror jag att han fattade att jag grät, eftersom jag såg honom försöka smygtitta bak på mig. Kommande bilars ljus lös upp min blöta ansikte, så det va rätt lätt att se. När jag satt där och tittade ut, och på min vackra son och mådde som jag gjorde, så kände jag ändå ngt "skönt" i mig. Det va att...jag är så glad att jag flyttade ifrån alex en där hemska dagen, att jag fick ett eget liv, och hur otroligt glad jag är att slippa denna eviga smärta varenda dag, och att jag ska fan inte tråna efter honom längre, inte känna att jag saknar honom. Bara vara glad att jag slipper honom, och att han faktiskt en dag kommer inse vad han har förlorat och aldrig mer kommer att få uppleva. Tycker hemskt synd om hans nästa flickvän...känns lite som om jag borde varna henne, men det tänker jag inte göra, för hon ska själv få inse när det är nog. Och inte vara lika jävla dum i huvudet och patetisk som mig själv att vara kvar i 3 år för länge..
Meningen va att alex skulle släppa av mig & Laim i malmö, för jag skulle träffa min pappa där och vi skulle hämta hem min nya bil som jag köpt. Men alex gör allt för att göra det svårare för mig, och skiter i malmö avfarten,  och då säger jag inget, utan tar upp min mobil och ringer pappa "Alex kör mig inte till malmö, så tyvärr får du köra hem till vellinge igen för att hämta upp mig där" Utan ett ljud gör pappa som jag säger, för han vet vad alex är för en person, så det är inte lönt att börja tjaffsa. Ännu mer tårar rinner nu, mest denna gången för min pappas skull.. Pappa anlände precis efter alex höllt på att packa ur mina saker ur bilen. Just då grät jag väl inte så mkt...det är sjukt jobbigt att gråta helt otroligt mkt...utan att få "gråta ut", utan att gömma de. Efter alex kört kommer jag på en sak, en fukking jävla sak, som förstörde allt ännu mer. Jag brast ut i gråt...riktigt ordentligt..kunde inte låta bli. Fick till slut fram att jag glömt att mina bilpengar i mitt träningskåp i lödde, så att jag återigen skulle upp dit. Camilla tog liam, gick upp till mig & la honom för att sova medans jag och pappa får köra tillbax till lödde. Sen ner till malmö, där vi mötte upp den här mannen och betalde och hämtade hem min nya kära bil...Det va DE som fick mig att le igen. Min nya bil! Satt och funderade på hur jag ska ha inredningen och att nu till helgen ska äntligen min dyra stereoanläggning få ett liv. Fick ett mess av alex att jag skulle få vagnen "imorgon" (hade glömt den i hans bil)..lät så klart bli att svara. Väl hemma slänger jag mig i liams säng...luktar på honom och njuter av hans underbara doft...känner att denna dagen....fick de vara nog....nog med allt om ett svin i mitt liv. La mig i sängen och somnade bums..

Upp kl 6 dagen efter. Skickar ett mess till alex väldigt otrevligt och kyligt "alex mess stil", annars är jag alltid så trevlig i mina mess till honom. Jag skrev  "Var fan e hans vantar? Du har lagt ner 2 st vantar i påsen som är 2 vänsterhänta och dessutom inte hans!!! Får ett lite oskydligt mess tillbax om att han ska genast leta upp dom och lägger dom i hans brevlåda. Lämna Abby till mormor, liam på dagis, köpte nya vantar på vägen ist för att köra inom hans äckliga hus. Sen drar jag och kör ett morgon spinningpass. Äter frukost och sen drar och jobbar.
Under jobbetid skickar jag återigen ett mess till alex....där jag skrev "Jag hoppas verkligen du la av hans vagn vid huset oxå" Fick tillbax att han inte jort det, utan att han kan lämna vagnen till mig när han kommer hem från jobb om jag ville de. Jag svarade inte...varför skulle jag? Med nöje ska han få känna sig ensam och att han inte behövs på samma sätt till mig längre! Han ringer och ringer och ringer och messar att han snart e hemma och undrade var vi va och så. Efter nån timme så ringer så skickar jag ett kort mess "kör nu"..syfatde då hem till honom, vet inte om han hajjade de. Men han ringde direkt och jag behövde verkligen svara då, för ville ha vagnen. "Kom till bauhouse"..gjorde de..mötte han där. Sa inte ETT ENDA ljud...öppnade bagageluckan så han bar in den där. Jag gjorde de vääldigt snabbt så jag skulle hinna sticka iväg så fort som möjligt. Samtidigt så säger han att bilen är fin, och frågar om den går bra, och om jag e nöjd osv osv...jag svarar bara " mm" sen sätter jag mig i bilen, smäller igen dörren och startar mortorn. Då skyndar han sig över på liam sida, öppnar dörren och pussar honom hejdå och så...och när jag börjar rulla bilen så har han inget val än att stänga dörren. Då drar jag på ordentligt, däcken slirar och jag far iväg...............tog ett djuuupt andetag....tårarna kom....det är inte jag att göra så, men fy fan vad skönt det kändes....jag va så nöjd att jag kunde göra så...mot rätt person!
Kör hem....hämtar Abby, och vi går alla upp och myser. Tittar på top model...*älska*, sen går jag och lägger mig.

Även idag skulle vi upp kl 6. Lämnar Abby, kör älsklingen till dagis, och drar och tränar Body Pump...riktigt skönt även idag utom den fruktansvärda träningsvärken i armar och ben. Äter frukost, snackar lite med den trevliga killen som jobbar där...& sen kör till jobb. Inte ett ljud på hela dan om eller till alex. Inga mess, inget behov av ngt mess heller för den delen. Mamma & Ulf hälsar på, på jobb. Jag & jenny (syster) sätter oss och snackar lite med dom medans dom äter. Vi hade INGET och göra idag. Jag kollade runt lite inne på Brio med mamma. Ska köpa en ny bilstol till liam. Han har ju en väldigt bra stol nu, Grarco, och jag är vääääääldigt trött på att dela stol med svinet. Koppla ur, koppla in, koppla ur, koppla in...Åhh palla. Så nu ska han få behålla den stolen, och jag ska köpa en helt ny. Då kommer man snabbare ifrån alex när man ska lämna liam. Slippa dryga ut tiden med stolbyte och grejjer. Skönt! Då kanske alex hajjar ännu mer att denna gången är det allvar...kvittar hur mkt känslor eller inte där finns... Någonstans tar det stopp...och ni tänker säkert att han  gjort detta tidigare, men varför sa jag inte stopp redan då? Det har jag tyvärr inte svar på...men kan tänkas att nu när det inte är lika mkt kärlek längre som förr, och nu när jag äntligen mår bra och är självständig så ser jag allt på ett annat sätt. Och det va rätt längesen jag va med om det lite "större"....och när det kom igår, så...

Måste snabbt tillägga att under tiden jag skrev, så ringde min hemtelefon..."Hej det är Jessica"...det va alex..!! Då blev jag genast tystlåten och väldigt kort i orden. Läget? Bra.  Vad gör du? Inget.  Gjort idag? Inget. Sover liam? Ja.
Okej, trisst! Nä.       *tystnad*     Ja, okej...men du får ha de bra, och pussa liam från mig så hörs vi imorgon! Mm.
Hejdå...Klick!  Hoppas han märkte att jag inte hade ngn alls lust att prata med honom. Även det kändes sjukt konstigt och jobbigt. För jag är en "pratare", jag snackar som fan...alltid om allt och alla. Har fortsatt att göra så med alex, för att jag vill(e) vara trevlig mot honom, jag vill(e) ha nåt att snacka om, frågade hur han haft det på jobb och allt. Men ALLTID, oavsett ovänner eller inte, fått lika korta och ointresserade svar som jag gav honom idag.

Far åt helvete med dig Alex!



För övrigt hämtade jag liam på dagis idag...vi stannde till så att han kunde få en matbit, för dom hade tydligen bara fått soppa till middag på dagis, och det mättar inte direkt.
Sen körde vi inom "Life", vilket är en hälsobutik av alla möjliga slag. Där köpte jag lite blandat. Alla vitaminer och mineraler, mer protein, OCH kreatin faktiskt. Hehe. Han som jobbar där inne, är bl.a instruktör, kostrådgivare och en som ger en träningsupplägg och allt sånt. han ba tjeena..hehe. Så bad jag honom förklara allt med kreatin...behöver jag det? Hur fungerar det..osv osv! Med pulver kreatin går man upp i vikt några kilo...dock inte fett, utan en massa vätska som gör att msuklerna blir större och bredare och när man slutar äta de, så går man ner igen. Men jag sa att den chansen tar jag INTE, för att gå upp i vikt nu hade fan tagit kål på mig, haha. Så han gav mig ett alternativ två. Kreatin på kapslar. Det ger samma effekt, bara det att här får man inte vätskan i sig, och slipper på så sätt viktökningen. Han förklarade för mig hur jag skulle göra och så.
Kreatin ger dig en snabb ökning av muskelvolym och styrka, precis vad jag är ute efter. Jag vill ha muskler...visst inte Madonna muskler, men ändå så det syns märkbart. :-)


"Information: Kreatin finns som en naturlig beståndsdel i kroppens muskler och andra vävnader. Det är konstaterat att kreatin spelar en betydelsefull roll i reproduceringen och omvandlingen av energi till musklerna. Forskning har visat att kreatintillskott ökar musklernas kreatininnehåll utöver cellernas normala energireserver. I laboratorietester har kreatin visat sig märkbart öka muskelkraften och därmed öka prestationsförmågan."


Imorgon ska jag lämna liam på dagis kl 10, sen dra och träna 1 timme, sen ska jag bygga på mina naglar kl 11.15. Därefter ska jag träna ett par timmar. Blir tyvärr inget pass imorgon, utan bara styrketräninge...bara och bara, hehe ;-) Så då hinner jag köra både armar, ben , rygg och mage OCH dessutom sola innan jag ska hämta liam på dagis kl 16. Är ju ledig från jobb, så de blir en heldag för mig själv...väldigt skönt =)
Sen på kvällen så tänkte jag göra en god pasta salla till mig och lillen...och eventuellt besök. Sen blir att att äntligen se Da vinchi koden...aldrig sett den ju. Hehe. Sen sova sött. För på lördag ska lillen vara hos morfar en stund under förmiddagen för jag ska iväg och träna 10.30 spinning, och sen 11.15 body pump...skönt skönt och skönt. Sen får vi se vad lördags kvällen visar sig för mig och min älskade underbaring! :-)

Nepp...nu tänkte jag hoppa i badet....och njuta en stund innan läggdax.

Godnatt Sverige!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback