5 Söta små...

Hej igen. Blev så sent igår och jag va dryyygt trött. Somnade så småningom, men vaknade rätt ofta inatt.
Gick upp vid 7 imorse för att kolla till dom alla. Det va ngt som inte stod rätt till. Den ana katten kom lixom inte till ngn spena...på nåt skumt sätt..fattade inte. Där va så många, så gleggigt och blodigt. Kunde inte se nåt. Men jag hörde ju definitivt när det ena katten skriker..och då fattar jag att nåt är fel. Försöker lyfta upp katten, men det går inte...den sitter fast...i nåt? Försker lyfta upp en annan, inte heller det går...försöker med den 3.e..och inte heller det går. (dom andra 2 är fria, det blev 5 st) Jag försöker se nåt där mitt i röran, och ser till min fasa att foten sitter fast...bägge fötterna, och dom är svullna, blåa och böjda...fy faaan. Dom andra 2 sitter fast i samma "klump"...en bit moderkaka, med deras navelsträngar. Fy faan. Ringer mamma direkt som komer upp och hjälper mig. Det va rädsla, svett och tårar. Fattade att jag nog måste avliva henne....för hon va så illa däran. Efter en massa pill, så lyckas vi klippa loss den ena från klumpen och ger daisy henne som är sååå ivrig och rädd när hon hör sin unge skrika så. På den andra så är det ännu tightare...den enes fot sitter ända inne vid magen på den andra, så mamma håller så gott hon kan undan allt...(det va inte lätt, för allt satt så tight och va så spänt), äntligen lyckas vi med den oxå...och nu är det den stackars kisen kvar vars fötter är så illa. *Gråter*
Efter en maaaaassa pill så lyckas jag få loss den första foten...sen va det lättare att fokusera på den andra. Det va svårt...för det va såååå snurrat hårt runt hennes lilla ben. Men med en vass kniv lyckas jag komma emellan och skära loss. Lägger henne direkt hos daisy så h*n får lugn i sig. Efter ca 5 min ser hur henne ben blir allt rödare och rödare..allt blod är på väge ner..men frågan är om det lyckas komma ner i foten...det verkar stanna där allt va snurrat innan. Så vi låter henne vara, och ser hon det blir med henne ben/fot imorgon...annars vet vi vad vi måste göra..*snyft* Jag ber till gud att dom alla klarar sig. Skulle de vara så att hon bara blir halt eller så, så tänker jag såklaaart behålla henne. En halt katt är inget...bara hon får leva ett bra liv med mkt kärlek...och det får hon här..ska ju behålla en av dom, och då väljer jag såklart den som har minst chans att bli såld.

Har tagit lite bilder på gänget nu...tog närbild på 2 av dom..de andra åt för fullt och ville inte störa :-)
Men ska ta bilder på var och en, och väga dom och så... Självklart ska ni som vill få följa deras utveckling *s*

160766-95160766-94160766-93160766-92160766-91


Nu ska jag strax lämna liam hos moster Jenny, för sen ska jag jobba...bull, men måste.

Fassen, jag har blivit mormor...*haha*..:-)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej gumman!! Guuuud va söta!! Helt underbara...men hur har d gått för de stackarna som satt fast? klarade de sig? de hoppas jag verkligen..lider med både dem o dig..

På tal om nåt annat då...Fixat ledigt än?? =)
hoppas du kommer nsart då...hihi...
puss hej

2007-03-20 @ 17:09:43
Postat av: Jenny

Gud va söta!!! *vill ha*


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback