Tandfri..

Lillsyster sov här inatt igen...alltid lika trevligt att ha henne här ;-)
Liam och hon kollar på Nalle Puh för tillfälligt, och vi väntar på att kl ska bli 12.30.
Då ska vi åka till loppis...trevligt. Man hittar alltid nåt skit att ha *s*

Igår fick jag akut tid hos tandläkaren, eftersom jag hade så ont.
Dom undersökte mig, och tog bilder.
Sen kom dom in...nästan helt panikslagan..jag tänkte vafan e de nu???
Jo, det visade sig att jag haft ett hål i visdomstanden som va så jätte stort och inflammerat...trevligt trevligt! :-(
Så dom va fullbokade, men sa ändå åt mig att stanna för dom va tvungna att göra nåt åt de, annars skulle jag inte klara helgen...typ så sa dom. Jag bara satt där som ett frågetecken, men dom kan sina saker. Så jag gick ut i väntrummet och väntade på att dom skulle hinna ta mig mellan patienterna. Till slut va det min tur.
In, fick bedöning i hela flabben. Egentligen skulle domdra ut tanden, men eftersom de va hleg, så vågade dom inte, för skulle nåt bli fel, så har käkkirugen stängt. Så ist borrade dom....ja, jag lovar, dom borrade och borrade och borrade...hela huvudet skakade på mig. Ont gjorde de..Jag kände att dom kom längre och längre i i tanden.
Till slut va dom framme vid nerven, och de vill jag lova..DET kände jag...fy faaan. Där satte dom medicin, och grejjer. Jaha..nu har jag ne halv tand...verkligen asså. Bara en stump kvar av hela visdomstanden.
Känns skitskumt i munnen..men men. Smärtan är borta iaf..*wiiie*
Fick 2 nya tider...en tid för att ta bort tanden helt, och en tid för helundersökning, och efter det ska jag se vilken riskgrupp jag hamnar. Ska nämligen betala in en summa i månaden så jag har fri tandvård. Skitnajz det där.
Hamnar säkert i grupp 900, haha..nej men..vi får se! :-P

Nepp..nu börjar klockan närma sig loppis...dax att klä på min cooling och göra vid hans coola hår!

Ikväll händer det saker...ja!

Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback