Hilton Delux!

Jag & syrran!


Checkade in på hilton vid ca 15.30, hade sjuuukt många kassar med mig och en stor bag, bar detta från bilen till Hilton själv...fy faaan vad tungt de va..hade så ont överallt och fick lixom bära dit det stegvis....Ta upp, går 5 snabba steg, sätta ner..Ta upp, gå 5 snabba steg & sätta ner...folk glodde som fan, hehe men vad ska man göra? Man har ju inget val när man fyllt bagen med en stereo med högatalere och grejjer & kläder, smink, spray osv osv osv osv...sen i den ena kassen hade jag skor och sånt, i den andra kassen hade jag massa läsk, chips, kakor, godis, i den tredje kassen hade jag en stor champange, en vin, 5 st cider...PLUS min handväska full med skit...så ni kan tänka er.
Väl framme på Hilton satt Jensen och väntade, han tog såklart alla mina grejjer plus hans egen bag...vilken gentleman..tack. Upp på rummet...wow säger jag bara, vilket rum.
På tv.n stod det Välommen Jessica Wiren till Hilton bla bla bla bla...så det fottade jag såklart haha ;-) Vi fottade faktiskt lite överallt i rummet..minibaren (som självklart vi svindyr, och lika full som den va när vi kom dit, va den när vi åkte hem)..Ja..sängen va överskön...badkar...*mumma*..marmor och spottlight i hela badrummet..riktigt mysigt. För att inte tala om den otroliga utsiktet vi hade från 17.e våningen. Ojojoj...man såg ut över hela malmö...mot Vellinge hållet. Vi såg öresundbron väldigt bra oxå :-) Iaf vi började korka upp vinet och lite sånt..packade upp stereon, satte igång musik och satte oss i varsin fåtölj och slappnade av...eller ja..i rent desperat behov försök för min del, har ju fruktansvärt svårt att slappna av så jensen försökte påminna mig "Jessica slappna av"..men ja...det gick ju som de gick. Tyckte de va godkänt för att vara mig. Det blir lätt så när man mår som jag gör, och har SÅÅÅÅ mkt i tankarna...Så till slut tog jag ett vaaaarmt och skönt bad...med min cider brevid..Gjorde vid mig...lyssnade på musik..drack ännu mer..Ja..och såsmåningom va man rätt berusad...innan ens maten hade börjat.

Jensen fick åka hissen ner för att hämta camilla som hade kommit, Eldar va ännu inte med eftersom han slutade inte jobba förrän kl 18, så lite stressigt för honom blev de.
Men såsmåningom kom han oxå. Dem gillade rummet, & vi tog lite mer att dricka. Blev lite töntfoton där oxå, haha. Ja...vi tog hissen ner till första våningen där resturangen finns. Vi alla väntade spänt på hur maten skulle smaka och va det va för nåt vi skulle få. Som tur är fanns det en silvrig fin meny ihoprullad..så man kunde läsa om vad det va för ngt vi åt.

Första rätten kom in...

Ostron med sherryvinäger och schalottenlök

Alla tittade på varann och log när vi satt och höllt deta fula skal i handen som om när man vore lite och satt på stranden och tyckte de va så äckligt med ändå coolt när man såg djuret i snäckan. Jensen är inte den som är den så han svepte den utan ens att andas djupt 3 ggr innan och ha lite ångest som jag & camilla, haha. Iaf vi tänkte att har vi betalt 699 kr för detta så ska jag fan smaka allt. Så jag gjorde mina övningar innan och sen svepte jag det med...tittade på camilla med rinnade ögon och sa..hmm smakar som saltvatten med tångsmak...faktiskt...fy faaan....men sa inte de till camilla för att även hon skulle våga. Och det gjorde hon, men samma reaktion som mig...*fy faaan*...aldrig mer, haha. Men nu har vi iaf gjort de. Tyckte de va sjukt bra gjort av mig som inte ens äter nåt havsdjur överhuvudtaget..usch...*ryser* (dricka vatten, dricka vatten, dricka vatten....inte så mkt för otronet, utan för att fyllan börja smyga på sig ännu mer)

Förätten bestod av:

Öppen hummerravioli med tryffel och dillsmaksatt färskost toppad med iransk kaviar samt hummerskum.

Där va alla riktigt posetivt överasskade, det va riiiiktigt gott...& då menar jag riktigt. Alla satt och diskuterade om att byta ut efterrätten till en tills sån ist, haha..men vi sket i de;-)

Huvudrätten bstod av:

Karl - Johanbakad rådjursfilé med potatis & svamp terrin smaksatt med vitt portvin och en skyad enbärsgele.

Även detta va riiiktigt gott. Liiiite väl rött kött för min del som inte äter rött kött, men detta va ju en "undantagsmiddag" haha...men det va ruggit gott =)

Ngn mellan rätt bestod av:

Fläderblomssorbet med äpplechips

Hmm ja vad ska man säga? Denna "rätt" hade dom kunnat skippa, ällpechipset smakade som en sockerbit...fruktansvärd, och 3 skedar av sorben va gott, sen va det bara surt och jobbigt att äta de...& alla höllt med där.

Ett urval av franska ostar.

Usch...usc och usch...bara brödbiten där som va god. Gillar bara hushållsost typ..allt annat mögligt kan faktiskt mögla vidare nånstans. Prövade dock den här äckliga marmeladen och en hårdost...och nån brie likande ost..men mögelosten lät jag bli..vet jag inte tycker om de.

Efterätten bestod av:

Glaserad vitchokladkaka serveras med färska hallon vända i champange karamell

Riiiiiiiiktigt gott..*MUMMA*..älska vit choklad...så mättade, så "chokladigt", så...smarrigt...Åt halva Camillas oxå, hehe.

Ja..det va de...man blev precis lagom mätt och kunde fortsätta drickandet på rummet.
Vi lyssande på musik och drack och snackade och hade trevligt. Men kl va typ bara 22, och att sitta och vänta på att kl ska bli 12 kan bli rätt segt, och eftersom vi bestämde att vi skulle till slagt vid 1 tiden så ville vi bara att kl skulle gå snabbare för vi ville såklart se raketerna från den 17.e våningen. Säger som såhär...raketrna va UNDER oss, haha..så vi hade den bästa utsikten man kan ha på nyårsafton :-D GOTT NYTT ÅR....Kramades och pussades, medans vi satt i det nersläckta rummet. Samtidigt som man tittade ut på dessa vackra raketer kunde man inte hålla tillbax alla tankarna..Vad gör Alex nu? Är Liam vaken? Gud vad jag saknar dom..vill vara hos dom..och så en och en annan tår fälldes i smyg..Ville inte förstöra för dom andra för att jag inte mår bra. Skickade ett mess till Alex och fick snabbt tillbax att både han och Liam stod och tittade på rakterna...och då såg jag bara en bild framför mig..att jag stod där med dom och att vi va en familj igen...det gjorde så ont i hjärtat att de kändes som ngt sprack, det gjorde så ont..Och samtidigt vid det ögonblicket så säger jag högt..."Mitt nyårslöfte är att ta hand om mig själv...att bli hel igen och att må bra igen"....Jensen kramade om mig och sa att det va ett bra löfte.

Efter att ha sutti fulla & trötta i mörkret i över 30 min, så va alla så trötta...så vi 4 la oss i sängen, tittade lite på tv och snackade lite. Sen efter ett tag så bestämde vi oss för att strunta i slagt och bara sova. Så Camilla & Eldar åkte hem, och Jag & Jensen la oss ner för att sova, och just vi det läget hade jag så ont i mitt huvud att jag kunde böla typ. Och hade §9718964626 tankar i huvudet...Till slut slockande vi...

Kl 08.30 vaknar jag..och tänker att jag har 30 min till att sova innan vi ska upp..med kunde ej somna om, så jag gick upp och städade rummet och plockade ihop mina saker. Sen drog jag upp Jensen för att vi skulle ju ner och äta frukost buffén som va enorm och enormt god..tråkigt nog va vi inte så hungriga. Sen upp igen..låg och tittade lite på tv...och sedan checkade vi ut.

Jag messade Alex..."Jag vill hämta Liam" och det fick jag, så jag köre upp om lödde och plockade med mig min underbara Liam. Vi skulle gentligen till Vinterland idag, men dom hade stängt pga den kommande stormen, som jag faktiskt, dum eller inte, hoppas den kommer. Älskar när det blåser och regnar, hehe. Mysigt är det!
Så nu sitte rjag här och skriver och Liam leker med kaninen och äter kex. Nalle puh är på tv.n, liam busar, katten sover och allt är som det ska.

Som jag skrev ang mitt nyårslöfte så ska jag hålla det denna gången.
Imorogn ska jag ringa ngn jag kan prata med...om allt...som förhoppnigsvis kan hjälpa mig att börja se solsken igen..
Och sen ska jag ringa min magläkare, och få en ny tid för ny undersökning (gastroskopi) och ny medicin för jag VET & KÄNNER att min mage blivit så mkt värre än va den tidigare varit. Har så ont så det inte finns...denna ständiga smärta, halsbränna, kramper..
Sen tänkte jag faktiktis oxå kolla upp varför jag har så mkt hjärtklappnigar..som faktiskt gör ont. Ja...det låer nästa som jag är en hypokondriker, och även om jag ibland tror värre saker än vad det är, så har jag faktiskt symptomen och det GÖR ont och det HÄNDER...så varför ska jag låta bli kolla upp det och låta de gå så långt så det kan bli värre?

Så imorgon har jag fullt upp med att ringa olika läkare...måste göra ngt åt mitt liv...det är väl inte meningen att jag har fått den välsingnelsen att finnas på denna jord och att gråta genom den och ha ont i både själ och kropp? Nej...och därför gör jag ngt åt saken nu..innan det är försent!

Ulf va hemma igår, det hade gått jätte jättebra...& det va skönt att höra.
Älskar dig Ulf!

Nu ska jag mysa med min älsking och sen ska vi ner till mormor och prata lite...hon ville prata med mig...och mitt liv..orkar egentligen inte...kommer bli mkt tårar..för min mamma når mig verkligen, och trots att vi inte träffas så otroligt mkt så är det hon som känner mig mest...

Ps. Bilder från nyår kommer upp senare ikväll..

Älskar min familj!......Men mår ändå inte bra....


ÄLSKAR DIG LIAM!!!


Gott nytt år!

Kommentarer
Postat av: Millia

Välkommen till Bloggens värld. Ill give you a kurs in it later ;) PUSS


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback