Ljusare tider!

Vaknade i natt vid 1 tiden av att lillen va väldigt orolig och gnällig.
Frågade vad som va fel, men han kunde inte svara på de, utan bara gnällde vidare och ville att jag skaulle blåsa honom på gumpen. Lillen har haft väldigt ont i magen/gumpen ett bra tag nu, jag har misstänt förstopping och gett honom lite katrinplommon och så..men inte hjälpt.
Han somnade om igen, och vaknde en stund senare, och va lite dan som innan. Kröp fram till honom och försökte lugna ner honom, han hade väldigt ont i sin lilla mage och skrek, och ville jag skulle blåsa hela tiden. Till slut så spyr han så enormt mkt, sängkläder, mig, sig själv..ja allt va nerkräkt. Sårang ut och hämtade en handuk och papper...bad honom att kräka på handuken och han fortsatte med de. Tills slut va den full, och jag tog de närmsta bästa nästa gång, vilket va en av mina tröjor. Så här höllt det på ett bra tag in på natten. Han lyckades somna om, men jag vakande av ett skrik där han krampar av smärta i magen...då blev jag lite rädd och smekte honom över magen. Till slut hör jag hur allting kommer ut i blöjan, och då menar jag...fy fan. 2 krystningar så va blöjan HELT full från början till slut. Han hade bajs upp över ryggen, runt hela blöjan och upp över hela hans mage, ut på hans lår på sidorna, ja där va bajs överallt. Under dessa 2 ½ åren har jag aldrig tidigare skådat så mkt bajs...detta blev ett "bajs" inlägg, men de va helt galet. Bar honom snabbt in på toa...duschade av honom mitt i natten, vi bägge va så trötta. Han kräkte lite till, men de va bara galla, hans lilla mage hade tömts.

Han fick sova i min säng, så jag bäddade ner honom brevid mig. Blev lite kräkningar till, sen somnade han...och jag! Vaknade vid 4 tiden av att liam ville sova i sin egen säng, så jag la honom där, och vi sov till strax innan kl 9.
Upp, åt frukost, kollade på Nalle puh. Liam mådde mkt bättre, mkt bättre. Så jag bestämde mig för att vi skulle hitta på nåt mysigt vår lediga dag, så han fick komma ut lite i friska luften. Så jag bestämde att vi skulle åka till malmö mässan idag ist på den har lant/djur utställningen. Ringde syrran camilla som ett as, men som vanligt inget svar i den andra sidan luren, inte lönt den där tjejen har mobil. Så jag ringde kamilla, ist, och frågade om hon och hennes dotter ville med dit, och de ville dom, så vi for dit.

Men strax innan så bestämde jag mig för att köpa en vagn till Liam, som han kan ha under våren och sommaren, som håller i alla lägen, parkpromenader, tivolin, markander och långa kvällsrunder. Så fick lite råd och så på Babyringen. Men tanke på hans ålder och storlek så fick de bli en sån här "sista vagn", innan man lägger allt med vagn på hyllan. Jag bestämde mig för att ta den och köpa en sån här rolig ratt till oxå, han tycker den är skitrolig =) 
Så här ser vagen ut, men jag köpte en svart och orange...riktigt härlig sommar orange...rikgit fin är den. Den va lite dyr, men de va det värt, ska ju ha den ett bra tag framöver. Och mitt hjärta är värt allt!

Vi anlände till mässan. Det första vi såg va en stor gris med hennes ungar som diade...haha sikka hagalna ungar, men ack vad söta. Kamilla sa det, att när vi ammar så får vi ont, men tänk på den grismamman, haha..hennes bröstvårtor va så platta och röda, hehe..stackarn. Sen stötte vi på MEGA MEGA MEGA kor, och då menar jag MEGA! En av dom muade liam rakt i ansiktet så liam sket på sig, haha...han sprang rakt in i min famn och borrade in huvudet mellan mina bröst, och vägrade släppa taget,. haha..lilla hjärtat. Vi gick till dom mindre korna ist, hehe..dom vågade han klappa och ha sig. Och de va mysigt, men den stanken sitter fortfarande kvar..usch! Gick en runda till, och till slut hamnade vi bland hästarna, mitt favvo ställe, haha. Liams oxå för den delen. Blev mkt att klappa hästar och sånt. Sen hade dom ngn tävling mellan hmm tror det va Lamar, men tyckte dom va för små och pluffsiga, men likande iaf lama, hehe. Söta!
Ja, vi hade en trevlig dag där bland alla djuren och för min del så blidde de mkt sötsaker, haha...fyfyfy! Men visst har jag "ätdagar" och idag va de min dag. Som tur är de träning imorgon igen..

Liam sover i vagnen nu, vi kom hem för en studn sen. Ska snart väcka honom, för vi ska in till stan igen. Ska möta Camilla & Eldar och handla lite. Jag ska till triangeln och lämna in min mob som jag köpa där, och kräva att få en lånemob. Vi ska även äta lite middag i stan, får se vad de blir.
Sen ikväll vette tusan vad som händer. Liam ska isäng direkt vi kommer hem iaf, han behöver sömn, och jag tänkte göra detsamma, för fick inte mkt sömn inatt om man säger så. Jag förlorar så mkt pengar på att vara hemma :-( Men vad ska jag göra lixom? Kan inte låta han gå till dagis när han kräker rätt som, och har maginfluensa, dom hade ju skjutit mig om dom vetat de..smittar rätt bra det där.
Så det blir mys hemmakvällar resten av veckan.

Snart kommer ju Ulf hem pernament, ska blir riktigt underbart. Den 23.e så är han tillbax igen, och då ska han kunna gå och sånt där som behövs...enligt orup iaf. Hoppas får man.
Men det är låååång kö med operationen för att få sitt skallben på plats, så man måste va försiktig med honom, för han har bara halva huvudet på plats. Ser lite läskigt ut, men spelar ingen roll. Folk glor ju som fan...men visst, det hade väl jag oxå gjort.
Så nu ska hela släkten lägga pengar till hans överassknings "komma hem, födelsedags" present. Ett akvarium man sätter in i väggen, och självklart fiskar och mat och växter...ja allt. Och det ska vara uppe o på plats den 23.e, så vi alla ska hjälpas åt. Han kommer bli så glad, så glad =) Längtar!

Han kommer ju hem på helgerna. Så på fre kommer han, och på lör så ska vi faktiskt till mässan igen. Jag, liam, mamma, pappa, ulf, jenny, camilla, och eldar. Och DENNA gång ska jag inte glömma min kamera hemma..*suck* Men det ska bli mysigt!

Har ni märkt att det är mkt ljusare på kvällarna och morgonar? Riktigt skönt är det. Man känner att det är på rätt väg..
Vi är på väg till grönt gräs, fågelkvitter, ljummiga kvällar, parkbesök & mata fåglarna, sola, picnic, fika utomhus, kvällspromenader....*djupt andetag*...som man längtar!





Njuter ni?? =)


Snart e det dop för min älskade lilla kusin!


Nej, nu ska jag väcka lillen och sen köra iväg! =)

Hörs..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback