The Julkväll!

Omg...viiiilken kväll :-)

Hade lite stressigt under dagen, för det dök upp en massa trevliga saker som gjorde att mitt arbete inför kvällen försenades. Men det gjorde faktiskt inget. För de blev att vi lagade mat tillsammans ist, vilket faktiskt är mer mysigt. Han diskade dessutom all min disk medans jag höllt på med maten. Gentleman! :-)
Vi hade vääldigt trevligt. Tog fram rött vin (som vaaanligt, haha) *gott* Och skulle korka upp den, tills jag insåg att jag blivit av med min vinöppnare. *Suck* Som tur e så bor ju både min mamma och pappa max 20 meter från mig, hehe. Så kutade ner till mamma desperat.."Viiiinöppnareeee"  Mamma tittade på mig skumt. Öhh, mm..visst där borta. Vad ska du med vinöppnare till? Och varför är du så fin ikväll? Berättade hela saken och hon bara "Åhh ta ner han här så jag får hälsa" Ehhm...ja..okej mamma! OM han vill.
Iaf..kom upp. Vi korkade upp. Förätten va klar. Mm..gott. Avocado med skagenröra och citron.
Huvudrätt. Stekta kycklingfileér lindade med bacon. Och en jäcligt god sås gjord på skyn från kycklingen, grädde, kycklingbuljong, sweet chili sås och kryddor. Och så fullkorns pasta till de. *Goott*
Efterätt..haha. Hmm..INTE gjort själv ;-) Visste att jag inte skulle hinna, så körde inom Mimmas och köpte en god dessert ist. Riktigt gott som vanligt.
Jag kom på FAN hade ju glömt slå in hans paket juuue. Så sa åt honom snällt att inte röra en fena. Så jag sprang in i stora rummet och packade in den. När jag kom tillbax så skulle jag dra ut stolen för att sätta mig igen. Trodde han hade sina fötter på stolen eftersom den va seg att dra ut. Men neej. Sötnosen hade lagt MIN julklapp på stolen. Åhh blev så rörd :-) Till miiig? Så förklarade jag snällt att han inte skulle få sin julklapp än! Men han sa att jag kunde öppna min, så sjääälvklart gjorde jag de *s* Kände att tårarna va på väg, men kämpade dom borta. Han hade köpt en sak som va lixom "personligt" riktiat mot mig. Lixom, inte en parfym eller så..utan lite djupare. PRECIIIS samma sak som jag gjort mot honom. Ja, ni förstår snart.
Kolla här vad jag fick!! :

image442


Ja, ni ser själva! :-)
Jättefint!

Blev väldigt glad faktiskt!!

Tiden gick och ja, vi hade väldigt trevligt. Jag väntade på att en viss sak skulle komma, så han skulle kunna få sin julklapp. Jo..hör och lyssna TOMTEN skulle komma. Det började hette till, haha. Och just  då knackar det på dörren. Hahaha. Öppnade och skådade ingen tomte. Utan 2 söta killar, en blekfis lillasyster och en söt emma. INGEN av dom hade på sig den tomtemasken jag köpt för att göra det hela lite roligare. Blidde lite lissen i ögat. Men det berodde på att min stackars blekfisa lillasyster hade fått maginfluensan. :-( Krya på dig lillasyster!
Men Emma la till en högljutt.. HO HO HO! Haha..tack emma för ditt tappra försök ;-) Julklappen hamnade i S händer till slut. Men väntade med att öppna den förrän vi va ensamma. De andra gick rätt snabbt igen. Han tog paketet och började öppna de. När han såg va det va så log han stort. Lite roligt att vi bägge tänkt inom samma ämne och samma sak. S är en väldigt "Bag in box" ägare. Så jag köpte en sån här åt honom:

image443

Hur mycket vin finns kvar?
Archie berättar enkelt för dig hur många glas vin det finns kvar. Varje gång du häller upp ett nytt glas visar Archie hur många som återstår.

Hur många glas har gått åt ikväll?
Med sina fyra separata minnen kan Archie hålla reda på hur mycket det krökats denna kväll eller till och med hur många glas en viss person har druckit. Det är ditt val hur du vill använda denna funktion.

Räcker vinet över helgen?
Archie vet inte bara hur många glas det finns kvar utan gör på ett kick omräkningen till antal flaskor. På detta vis vet du vad du har att spela med eller om du måste ta en tripp till systemet.

Hihi..visst e den smart? Han blev iaf vääldigt glad!
Härligt!!

Efteråt drog vi ner till mamma för att säga hej. Klockan va då rätt mkt redan. Ulf va på väg upp och lägga sig, men mamma och emely höllt oss sällskap såklart. Mamma konstaterade min fylla väldigt många ggr och bara skrattade. Men S va väldigt trevlig mot mamma och Vice verca. Dom hade rätt mkt att prata om, och S tyckte att min mamma va väldigt trevlig. Alltid kul. För hon ÄR väldigt trevlig. Ja, vi drog oss upp igen för att såsmåningom lägga oss. Men jag va för full vid det tillfället och hade inte ro i kroppen medans den stackaren skulle upp och jobba tidigt.
Vi åt lite Paradis choklad, dillchips och drack grogg som jag gjort på Exotic thrill fanta och absolut persika. Förstå hur gott det va! *s* Meen ja som vanligt blev jag sjuuukt full igen. Vin, vin, vin = Farligt farligt farligt. Men tycker det är skönt, så varför låta bli.

Jag låg och läste min kära bok medans han låg brevid och sov djupt. Sött.
Hade väääldigt gärna lagt upp en väldigt fin bild på oss 2 som togs igår, men S tycker inte om att "hamna på internet" så jag låter bli. Tråkigt. Så nu kommer ni aldrig få se hur han ser ut..*Buhäääää*
Men han e söt. Tro mig!

Ni bara måste skåda min underbart söta kisse.....hmm vänta nu. Har jag överhuvudtaget talat om att jag behöllt en kattunge för daysies förra kull? Det va ju en familj som skulle hämta henne på kvällen. På ett sätt satt jag och hoppades att dom INTE skulle komma. Men ja..klart, hade ju lovat dom. Men till min förvånad så dök dom inte upp. Så där satt jag med en kissemisse i knäet och sa direkt. Men då är det meningen at du ska bli min..."Skrållan" =)
Så hon blidde miiin!
Jo..iaf.. När vi stod och lagade mat, så är man ju lite upptagen. Så när jag vände mig mot bordet för att duka så hittade jag detta. Och kunde inte låta bli att asgarva och fotta henne. Hon är sååå gooo!

image444

Hihihi!! Visst e de gulligt? Kanske inte så gott dock! :-P

Nepp. Nu måste jag in i duschen. Jobbet väntar.
Sen ikväll händer det kanske helt sjuka saker. Men haha, det är ju lite kul dock. Man lever ju bara en gång!!

Fan. Måste verkligen ta ledig på söndag.Vill ha uppesittare kväll med liam, plus att jag måste handla mina sista klappar. *oj oj oj* Hoppas ngn är villig!

PUUUSSSS!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback