Otrolig känsla!

Jobbade till kl 21 idag. Myyycket att göra. Men idag hände nåt särkilt speciellt och helt underbart på jobb.
Jag fick förfrågan av min gravida storasyster om jag ville vara med på hennes förlossning. Jag trodde för en sekund att hon skämtade, men när jag insåg att det inte va ngt skämt fick jag ett lyckorus genom kroppen och slängde mig om henne. Fattar ni? Jag ska få vara med på en förlossning! Få se allt på andra sidan. Få vara den som tröstar och berättar att allt kommer bli bra. Jag vet hur det går till, så jag kan vara där som ett stort stöd.
Vilket jag hoppas min syster & hennes pojkvän förstår, eftersom dom vill ha med mig.
Som många vet så har jag länge velat utbilda mig till barnmorska. Men mkt som satte stopp, mest mina känslor för om ngt skulle gå fel. Vet inte hur jag hade fixat de. Men det är iaf en bra merit (för mig själv) att få vara med på en sån stor sak som att se ett barn komma till världen. Min systerdotter dessutom. Vilket grej! Helt underbart!

Lycklig!






Efter jobb pratade jag lite med S. Han är på julfest med jobb. Mysigt att prata med honom, han har en sån len och vänlig röst. Haha..låter kanske heldumt, men det är sant.
Jag vet inte hur det är på "vår" front. Vet inte vad som kommer och inte kommer hända. Vet inget.
Men jag låter tiden och ödet visa allt. Det är det som bestämmer, inte vi. För känslor och lust är inget man kan välja själv. Och eftersom vi på så olika nivåer här i livet, så kan det sluta på ett sätt kanske ingen av oss egentligen vill.
Men han är där han är, och jag är där jag är. Det är ju så. Den "tidpunkten" han säger är långt ifrån honom, dit kom jag för över 3 år sen. Och jag ska ju självklart ha syskon till min älskade son. Jag älskar barn, jag älskar familjeliv.
Ja..jag vet faktiskt inte. Tycker ju såklart om honom, och förhoppningsvis tycker han oxå om mig. Inte för att han sagt de, men han visar ju de. Men att tycka om räcker inte alltid.
Och nu har han fullt upp ett tag framöver. Han ska iväg för att göra klart sin uppstats..i gbg. Så vi kommer inte träffas på ett tag. Så vi får se vart den hela slutar.




Åhh..på söndag har jag tagit ledig. (eller bytat tid), så att jag ska kunna åka till Liseberg med liam.
Ska blii såå kul. Josse & Marcus på jobb ska med. Myyyys! Ska ta tåget upp. Inte tidigare varit på lisbergs julmarknad, men har hört att det vara sjukt bra..och vackert. :-)




Nej, nu är Jessie trött som tusan. Tänkte hoppa i säng och fortsätta läsa min bok och drömma mig bort.
Är faktiskt glad idag. Men mest för den underbara nyheten idag!! :-D




I can feel you on my lips
I can feel you deep inside
Ooh, ooh baby
In your arms I finally breathe
Wrap me up in all your love
That's the oxygen I need, yeah



Puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback