Gott & Ont!

Igår hade jag en heeelt perfekt dag. Kan nog inte bli bättre än så?
Upp på morgonen och klädde på mig & liam en massa. Körde till svågertorp och tog tåget till köpenhamn.
Rakt över in på tivoli. Där fick gick fram och tillbax, fram och tillbax, åt gott, åkte karuseller, mös, frös, hälsade på tomten, hmm. Gick dock inte så bra. En massa velande innan, men det väl va vår tur, han hyperventelerad (som vanligt när tomten är nära), han grät och ville verkligen inte. Men jag gav mig inte. Stått i den kön och ville ha ett foto på oss tillsammans med tomten. Så iaf. Det slutade med att vi fick stå 3 meter ifrån släden/tomten, ståendes. Jag kämpade att le, medans liam hela tiden krypte ansiktet. Han ville verkligen inte le, uatn han va bara rädd. Till slut gav jag upp. Så jag kollade på de bilder han lyckats ta, och alla va skiiiitfula. Så bara för de valde jag den fulaste där va, bara för minnen av vilket bry jag hade och hur panikslagen hjärtat va, haha.
Barn e skumma, hehe. Det enda dom snackar om hela året är tomten, tomten är snäll, tomten har paket. Men när det väl kommer til kritan, så skiter de på sig *s*..Ajaa..han växer väl ifrån de...lagom tills han slutar tro på tomten, haha. Efter ett tag åkte vi hem, mest pga vädret. Dugg, kallt, grått..Äsch! Och så kolla på vädret idag..tss!!
Aja, man kan inte få allt! :-)

Väl hemma så lämnade jag honom till Alex. Hans mamma va där hemma. Och julpyntade och hade sig. Har fortfarande inte efter alla dessa år förstått varför hon inte alex göra vid sitt hus själv? Hela huset är agnetas inredning. Det va likadant när jag bodde med alex, men lite mer försiktigt. Visst uppskattade vi de, eftersom vi inte hade så mkt pengar på den tiden, men ibland kan de bara bli fööör mkt. Jaja.. Kände inte riktigt att jag ville gå in i huset & börja prata med henne. Förr hade jag den plikten, men verkligen inte nu. Så varför ska jag tvinga mig själv till ngt jag absolut inte vill, och absolut inte behöver göra längre. Det va ett tag när det va sådär konstigt mellan mig och alex. Vi visste inte riktigt var vi hade varann. Så jag gjorde allt för att försöka bli vän med agneta. Åkte till hennes jobb och hälsade på med liam, och allt sånt bara för att jag verkligen ha henne som en bra vän om jag och alex skulle bli ett par igen. Det kändes bra, och vi va på god väg. Men allt sket sig ändå, så allt va bara förjäves.
Jaja..nog om den historian!
Efter jag lämnat liam på dagis drog jag till jobb för att göra vid mig. Duschade, sminkade, klädde på mig, och sedan skulle jag hitta till Sebastians jobb för jag skulle hämta honom där. Vi skulle nämligen åka och handla tillsammans. *Mys* Va lite kul med tanke på att vi spang omkring som 2 yra höns och hittade inte de vi skulle ha.
Jag fick äran att bestämma/laga maten. Så jag valde en god pasta rätt, som jag brukar vara rätt duktig på.
Väl hemma va det bara att börja. Han gjorde de tråkiga förberedelserna. Hällt upp rödvin. Jag öppnade påsen med 1 kilo färsk kyckling filé. Och precis när jag öppnade den kom där en hemsk doft. Tänkte varfan kommer den ifrån? Luktade på kycklingen och kallade på sebbe. Duuu..ehmm..ska de lukta såhär? Han luktade och rynkade lite på näsan! Och så kollade han på datumet, som faktiskt inte hade gått ut, enligt lappen iaf. Han luktade igen och denna gången sa han högt nej fy faan. Alltså. Sånt blir man så jävla pisst på. Han la kyckligen i en påse och skulle såklart gå tillbax med den. Men vi orkade inte denna kvällen, så vi gjorde en nödlösning på de han hade hemma ist. Bacon! Rena lösningen. Här får ni receptet, för er som vill prova.
Stekte hakad gul lök, vitlök i olja tills dom blivit lite så här lagom mjuka. Rätt mkt salt, och socker. Häller i hackad bacon, steker tills det är sådär lagom krispigt. Under tiden kokar du rörpasta. Fullkorn är ett bra alternativ.
I andra katrullen kokar du grön sparris och sockerbönor. (Mumma). När pastan är klar häller du i vispgrädde och delikatess tomatpuré. Rör runt. Häll i baconröran och salta lite efter smak. Koka liten stund till, så den blir lite tjockare. Servera!
Sjukt gott!

När han skulle tända levande ljus, så visade de sig att hans tändare inte funkade. Så jag sa: Men gör som jag brukar göra, när tändaren är paj. Satte igång ugnen på 275 C på "S", och när den va varm, så sätt ljuset mot den rödaste delen och "Poff" så har du levande ljus, hehe.
Vi åt och åt och pratade en massa massa. Mest om mitt liv. Jag va lite småberusad vi den tidpunkten, så jag bara prata på då. Hade ju fått 2 otroligt goda hemmagjorde drinkar under middagen oxå. Jag pratade mest allvarliga saker om mitt liv. Han fick nog veta allt. Och denna killen är känslig och otroligt bra lyssnare. Jag trivdes såå att berätta om allt. Han bara lyssnade medans nån tår rann ner från hans kind. Har nog aldrig kännt mig så bekväm med att prata med ngn annan innan. Han förstod verkligen allt och visade att han brydde sig.
Efter några timmar så gick vi in till sovrummet..där han bokstavligen tog hand om mig. Det va helt underbart!
Sovtiden va inne. Lyckades somna tills jag får ett telesamtal som förstör hela natten (dock inte mellan mig & S)
Men ack va mysigt vi hade de!



*Suck*




Nu ska jag iväg och jobba kväll. Ha en bra dag allihopa!

Ps: På söndag ska jag pynta den älskade julgranen..ihh! :-D


Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback