Vellinge..





..är en helt underbar liten by som jag verkligen älskar med hela mitt hjärta.
Är uppväxt här, har alla minnen här..allt har hänt här.
Bor på samma område jag växte upp och trivs som fisken i vattnet.
Ja...Vellinge är en pärla!

Men folket i Vellinge kan verkligen chockera.
Igår såg man löpsedlar överallt..."Mördare gripen i sitt hem i Vellinge"....ehh va?
21 år gammal..ooookeeej! Nu va man väääldigt nyfiken...VEM är det?`
Köpte kvällan, läste och snokade, men ingen jag kände till. Inte ens ett namn..
Ryktet sprids rätt snabbt i Vellinge, så man tänkte man bore veta rätt snart..Emma & Camilla a här på kvällen och hade filmkväll, vi snackade rätt mkt om den här mördaren. Ringde runt och letade på nätet. Tills slut lyckas vi googla honom. Där satt den! Nu vet vi vem det är, och alla är chockade...
Svartsjukedrama....ja..vi alla vet vad en hemsk svartsjuka känns, och förmodligen kan göra med folk.
Tycker dock synd om den här killen och tjejen..måste va jobbigt för henne. Men faktiskt så tycker jag synd om den här killen som mördade honom oxå. Självklart....det måste ha varit hemskt för honom. Stackarn...


Har hänt en hel del de senaste dagarna.

Har börjat sent eller varit ledig, så jag & liam ha hittat en på en massa kul och mys i solen.
Varit mkt hos mamma i hennes mysiga trädgård, och lekt med djuren och solat.
Gungat, åkt kana, lekt i sandlådan, promenerat, plockat en massa gräs till mina gnagare och slängt oss i det underbart gröna gräset...ja, nu är vi 100% säkra på att det ÄR vår!!


Fick 2 st röda rosor häromdagen....och ni kan ju gissa vem som gav mig dom :-)

Alexander vill så gärna träffa mig igen...och jag vill såklart träffa honom, men tiden är så knapp för tillfället när jag har liam så mkt jag har. Jobbar & har liam...inte tid att träffa killar nu...Har förklarat, och de förstår mig...Men har bara fått höra att de väntar tills jag har tid, känns skönt, väldigt skönt. Alex får ju tillbax sitt körkort redan den 5.e maj. Då återgår allt till de vanligt igen...även om jag alltid kommer ha liam de där extra dagarna *s*

Igår va jag och shoppade..fick ett ryck.
Handlade ett par shorts, skitsnygga. En kjol, ett snyggt linne, 3 par skor, örhängen, min älskade parfym som är slut...Dior Addict, ÄLSKA! Ja, så man är aning fattigare, men måste ju förbereda mig inför resan som jag så otroligt mkt längtar efter.
Ska bli helt underbart kul. På fredag ska hela resan betalas in...sen har man 1 månad på sig att shoppa loss till resan för både mig och liam *åhh*...längtar!....LÄNGTAR!
Tänk den dagen vi är på strurp & ska checka in...alla är glada och spända. Speciellt lille Liam som kommer se detta stora plan. Han har flygit innan, men det va för 1 år sedan och han minns absolut inte de. Så detta är ändå "nytt" för honom :-) Och flyget tar ca 3,5 timmar.. så det gäller att ha med sig ritblock, godis, spel, lastbilar osv osv haha. Vi är framme på kvällen...rätt trisst, men samtidigt skönt. För då checkar vi in, gör iordning...vi alla kommer va rätt trötta. Vi kommer gå ut och gå en runda och kanske äta en bit och njuta av värmen. Och sen vila upp inför morgondagen...den kommer bli helt underbar!! Alla dagar kommer va de..(L)











Ja..finns så många bilder...

Pratar med josse från sthlm just nu.
Och vi bestämde precis att jag ska åka upp dit nästa helg...Wiiie!
Vi har planerat lite nu.. Blue moon bar på lördagen...sen nån fest på fre och shopping på dagen eller nåt sånt...men underbart ska de bli!
Ska boka flyg nu...=)





Jaha..nu ser jag vad klockan är...*sucka*
Ska lämna liam hos alex för att jag ska jobba..Springpass.
Träna på springpasset eller så tänker jag springa i det fina vädret...vi får se :-)
Sen hämtar jag lilleman igen kl 19...(L)

Vi hörs ikväll =)

Puss!

Kommentarer
Postat av: caroline

Som gammal vellingebo blir man ju dödligt nyfiken på den där mördaren. Fast du vill väl inte outa honom. Blir ändå nyfis...

2007-04-26 @ 12:27:04
Postat av: Weronica

Vad menar med springpass?

2007-04-26 @ 17:17:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback