Tivoli!






Ja..galet vilken UNDERBAR dag vi hade på tivoli...går inte att beskriva med ord.
Liam bara ÄLSKADE de, och han va helt extas och livlig och glad..skulle åka mer och mer och mer..t.om karusellerna för lite större barn. Det fick bli Camilla som åkte med honom, för jag blir så snurrig av allt snurr, hehe. Hade åkband, men ingen som ville åka de större med mig. Så fick åka Demonen och nedsläppet och sånt själv. Aldrig så kul att åka själv som med andra..så det bandet blev inte intjänat denna gången ;-)
Solen lös och stekte på våra halvbara kroppar när vi gick omkring och åt glass, och godis och läsk, och skrattade och hade kul. Det va så underbart att se Liam så glad, och se honom verkligen älska detta vi gjorde. Eftersom detta va en dag för Liam, så fick han såklart nästan allt han pekade på. Tog tyvärr inte med mig tillräckligt med danska, så fick betala med svenska ist, dom varnade mig för dålig kurs, men tänkte att SÅ farlig kan den inte vara.
Om jag säger såhär... Han fick en stor uppblåsbar hammare, den kostade 50 svenska. Han fick en stor heliumballong, den kostade 93 svenska, han fick en liten...tillägger återigen "liten" mjukglas med strössel på för 64 svenska....ja..hör och häpna. Fick ont i magen när jag betalade, men självklart han ska få sin glass.
Det blev en väldigt dyr dag för mig, med tanke på att det va jag som betalade färden över för oss alla (vi körde över bron), betalade bensinen själv, betalade inträde till tivoli för oss alla, och köpte åkband till mig och min syster. Betalade dricka, glass och lite smått och gott för de andra oxå. Ja..det blir så mkt dyrare än man kan ana. Så ngn tusenlapp fattigare är man ju. Men allt va för Liams skull....och utan camilla hade han inte kunnat åka alla dessa snurrisar som han gjorde. Tyvärr så, vilket jag hade räknat med, så blev det lite tårar oxå för lillens del. Vi va inne i "lekhuset", där hade vi jättekul. Åkte rutchkana om och om och om igen...sprang till höger och vänster. Denna kanan va väldigt lång och hög..och faktiskt rolig för oss med, hehe. Så efter några åk började lillen känna sig säker och tyckte han kunde åka utan att hålla i sig. Och ju längre ner man kommer desto bredare blir det, så han triliiade åt sidan och smällde i sitt lilla öra så hårt i kanten. OJ oj oj vad han grät och skrek..det gjorde ju så ont på honom. Hans öra svullnade och blev röd/blått..*aj*..stackarn. Men de glömdes ganska snabbt och blev mer åk. Är så stooolt över mitt troll. Vällingen är helt borta..behövs inte längre. Det tog verkligen inte många dagar att få honom blöjfri...underbart. Dagis lämnade tillbax det öppnade blöjpaketet dom hade där, och sa att den inte behövs längre. *Stolt* Han klarade en HEL dag i danmark utan att lämna en enda liten droppe i byxan. Utan här va det fint och snäll.. "Mamma, jag e kissi"...letade upp en toa och kissade. Så duktig, så duktig! :-)
Efter rätt många timmar va vi alla trötta och sega i huvudet så vi bestämde oss för att köra hem. Liam somnade såklart som en stock, och va jätte trött. Vi körde och åt, sen hem till varsitt. Både jag och Liam somnade som 2 stockar direkt vi kom hem...och tyvärr skulle vi upp tidigt dagen efter för jag skulle köra morgon skift. Men imorgon börjar jag inte förrän kl 10, så lite sovmorgon blir det allt. :-)

Min hemska nackspärr har ÄNTLIGEN lättat vääldigt mkt, så jag gick såklart på hårdträningen idag, dumt eller inte?! Spelar ingen roll, men ack så skänt och kul det va. Svettades som en lama i klimakteriet.

Alex har börjat med sitt nattjobb nu. Stackarn...
Börjar kl 00, och slutar kl 08. Så tänkte ringa honom och önska han en trevlig natt, det brukar han bli glad av, så han lixom inte är "ensam" vaken...ja...ni förstår säkert hur jag menar. Förmodligen ska han åka med mig till lödde imorgon, men då får han vänta ca 45 min på jobb..han skulle ringa imorgon bitti.

Kan inte sluta drömma mig bort och tänka på resan den 2.e juni. Liams passion är vatten...vatten och vatten. Han bara ÄLSKAR allt som har med vatten och göra. Badkruka är de sista man kan säga om honom...oavsett hur kallt/varmt det är i vattnet. Och den större delen av resan kommer vi ju finna oss vid vatten! :-)


Det är så kul att så många läser och tycker om att läsa min blogg. Är några som gett fina komentarer, tackar för dom :-) Men hade varit ännu roligare om man hade hört lite mer från er...Allt från Kritik till beröm, eller bara ett simpelt "hej"..hehe  *s*..


Nu ska jag sova...upp och jobba imorgon ju, men slutar redan kl 13. Bytt bort min tid så jag ska ha lite tid över att träna och göra små ärende innan jag ska hämta trollet efter mellis!

Godnatt på er :-)

Puss

Kommentarer
Postat av: caroline

Du skriver verkligen på ett underhållande vis! Det är därför jag läser, och nu är man helt hooked på vad som händer i ditt liv med liams pappa träning osv osv osv. Brukar gå in på din blogg tillsammans med morgonkaffet på jobbet.Blir ytterst besviken när du inte skrivit kvällen innan ;) då måste jag läsa på aftonbladet....så tänk på det ;)

2007-04-18 @ 08:42:00
Postat av: Linnea

Jag läser också denna blogg varje morgon. ser fram emot att läsa allt som sker, så som sagt; när man går in på morgonen och där inte är något inlägg blir man besviken. Men jag vet hur det är; jag har också barn, och det finns inte alltid tid.
Lycka till med allt, och tack för underhållningen.

2007-04-18 @ 12:05:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback