Lycka, nöje...alldeles underbart!

Gud i himlen vad jag älskar sånt här väder...och dess lediga dagar då man kan hitta på allt kul med vänner, familj och sitt lilla barn.
Idag gick vi upp tidigt...för att åka till Skånes djurpark...Jag, Liam & Camilla (syrran).
Det va fint väder redan från början, men blev bara bättre och bättre ju längre klockan rörde mot höger.
Vi tittade på alla djuren, åt mat, glass, solade, lekte på lekplats, solade, promnerade...mös...åt glass, haha. Ja..sikken mysigt liten utflykt. Liam uppskattade den väldigt mkt, och det va givetvis det som va meningen...även om både jag och camilla va hel tagna av alla söta djur där fanns. Dock en liten besvikelse...liam hade sett såå mkt fram emot att få rida på hästen, men dom jävla snåljåparna hade bara satt in helgturer...mm kul för de som är lediga på helgerna, men när tusan ska saker och ting börja jynna oss som inte har Mån-Fre jobb..det finns gott om oss vill jag lova. Så lite småsur blev jag där..
Men annars en perfekt liten mysdag!

När vi kom hem så körde vi och tvättade min bil...även de va mysigt...och städade den invändigt....sån sommarkänsla att tvätta sin bil! :-)

Åkte och handlade..en massa smått och gott. Vi/jag bestämde att vi skulle grilla idag...första gången detta året.
Det fick bli Rösti med en god oxbiff till och ngn väldigt god sås. Jag har perfekt eftermiddag/kvällsol på min balkong, så vi satt där mitt i solen och grillade och åt...det va megamysigt och varmt och skönt :-)
Så nu har vi ätit klart och liam tittar på sitt kvällstecknat medans jag...jag ni vet vad jag gör! ;-) Mätt & belåten iaf!

Idag blev de bestämt...*stooooooooooorler*
Den 2.e Juni sticker vi...Jag, Liam, En god vän till mig, Camilla, Eldar och hans brosa...Till Side i turkiet :-D
Har varit i Turkiet en gång innan...där är helt underbart mysigt och fint. Fast då va Jag och min dåvarande pojkvän i Kemer...där va, går inte beskriva med ord, helt jävla underbart. Så jag tvilar inte på detta stället.
Eftersom man råkar ha kontakter inom solresor, så blev allt fixat med rabatt, bästa rummen hon kan få tag på och en massa andra förmåner...helt underbart. Det sjuka är (vilket gäller de flesta) är att Liam...som är 2 år gammal kostar lika mkt som en vuxen. Men det gör inget egentligen. Jag vill självklart ha med min prins så jag betalar vad som krävs..blir ju dubbelt så dyrt..men det är ju tusan mitt barn...klart jag ska betala. Hans första semester...han kommer tycka det är såå kul...bada pool varje dag...havet...leka, äta gott, mysa, bada mer, äta glass, bada mer, äta glass igen..haha. Ja..en underbar sem ska de bli! :-D
Vi har fått ett alldeles perfekt hotell med all inkuisive, vattenrutchkanor, poolbar..osv osv osv.
Ni bara måste läsa allt...helt underbart hotell med kanonbra All inklusive..dvs så mkt fick inte jag förra gången ;-)
Har strukit under de viktigaste ;-)



Antal solar:  
Officiell klass: 5 stjärno
Hotell/Lägenhet: Hotell
Max antal pers/rum: 6
Luftkonditionering: Ja
Pool/barnpool: Ja/Ja
Bar: Ja
Restaurang: Ja
Avstånd centrum: 1000m
Avstånd strand/bad: 300m
Rumstyper: Luftkonditionerade dubbelrum och familjerum (två sovrum med dörr emellan) med bl a fräscht badrum, satellit-TV, kylskåp och balkong/terrass. 2 resp. 3 ord. bäddar samt 1-3 extrabäddar.
Omgivning: Hotell- och turistområde längs Sides fina sandstrand Kumköy. 1 km till Kumköy och ca 7 km från Gamla Stan
Tillval: Enkelrum, svensk barnklubb.
Reception: Ja
Kassafack: Ja (avgift)
Bäddar: 714
Byggår: 2004/2006
Våningar: 5
Hiss: Ja
Inomhuspool: Ja
Beach Club: Ja
Svensk barnklubb: Ja
Adress: Kumköy, Side.
Tel: 0090-242 763 76 20

Ytterligare information: Hotel Hane Family Resort ligger alldeles nära den vidsträckta sandstranden Kumköy i Side och är ett komplett och familjevänligt semesterhotell av mycket god standard. Här är semestervänligheten hög och på Hane Family Resort ingår det mesta i priset. Det är bara att koppla av och njuta av den goda maten och de härliga miljöerna. Hotellet består av flera separata byggnader i en stor hotellträdgård med hela tre poolområden. Boendet är utmärkt i luftkonditionerade dubbelrum och familjerum med bl a fräscht badrum, satellit-TV, kylskåp och balkong/terrass. I de fina dubbelrummen erbjuds boende för upp till två vuxna och två barn och i de rymligare familjerummen (två sovrum med dörr emellan) finns plats för den större familjen med upp till fyra barn.
Sol- och badmiljön är utsökt med stora gräsmatteytor, inbjudande poolområden med flera bassänger, vattenrutschkanor, separata barnpooler, pool-/snackbar samt solterrasser med solsängar och parasoll.
Nere vid den fina sandstranden ligger hotellets egen Beach Club med terrasservering samt gratis solsängar och parasoll. Som gäst på Family Resort har man dessutom tillträde till Hanekedjans tre systerhotells Beach Clubs samt poolområden och pool-/snackbarer som alla ligger inom 1,5 km längs Kumköystranden.
På hotellet finns även en uppvärmd inomhuspool samt ett hälsocentrum med bl a gym, turkiskt bad (Hamam), bastu och möjlighet till massage (avgift). Förutsättningarna för att njuta av god mat och dryck i trivsamma miljöer är goda med såväl huvudrestaurang som à la carterestaurang och flera barer. För barnen är det välordnat med vattenrutchkanor, lekplats samt Solresors egen svenska barnklubb HAPPY i två åldersgrupper (se prislistan, eller under "bra att veta!). Välrenommerade Hane Family Resort har blivit en semesterfavorit för såväl skandinaver som för gäster från flera västeuropeiska researrangörer.


Allt detta ingår i priset!
* Frukost-, lunch- och middagsbufféer i huvudrestaurangen.
* Mot bordsreservation i mån av plats middagar i à la carterestaurangen.
* Obegränsat med mat under måltiderna samt lokala drycker (öl, vin, läsk, vatten, kaffe, te, Raki, lokala märken av vodka och gin) i hotellets barer och restaurang mellan 09.30-23.30.
* Snacks och lättare luncher i pool-/snackbarerna 11.00-16-00.
* Eftermiddagskaffe & te med kaka i poolbar & Beach Club 16.00-17.00.
* Icke alkoholhaltiga drycker samt lättare luncher i Beach Club på stranden 11.00-16.00.
* Glasstimme i poolbar 16.30-17.30.
* Midnattssnacks 23.30-00.30.
* Solsängar och parasoll såväl vid poolerna som på stranden (madrasser på stranden mot avgift).
* Tillträde till poolområdena samt mat och dryck i pool/snackbarer och Beach Clubs tillhörande Hane Garden (400 m), Club Hane (900 m) och Hotel Hane (1,5 km).
* Luftkonditionering 24h/dygn.



160766-120160766-119160766-118

Fattar ni hur underbart detta kommer bli?
Att få åka med de personer jag trivs bäst med...Syster & hennes pojkvän är 2 av det viktigaste personerna i mitt liv...
Men det viktigaste är ju att den absolut viktigaste personen i mitt liv följer med...Liam!
Och sen får vi inte glömma en av mina absolut bästa vänner som vet allt om mig, och trivs så bra att umgås med personen. Ack så kul vi ska ha. Och det är inte mindre än 52 dagar kvar, hehe! :-)


Alex blev ju av med sitt kära körkort, och idag kom han och cheferna överns om att han skulle jobba som sorterare tills han får tillbax kortet. Och då fick han välja på 14-22 pass, eller 00-08 pass. Vi snackade ett tag och bägge kom övernes att det är mkt bättre med 00-08 passet när det gäller lilleman och dagis och grejjer. Så nu ska de planera och fixas inför nästa gång det är alex vecka. Jag ska ha lilleman inatt igen..*leer*..så det blir inte många nätter utan min prins denna veckan. Iaf...det vill säga att när det är alex "liam vecka" så ska jag ha honom...*lycklig*...känns skönt. Men skulle jag behöva vara ledig nån natt för man vet aldrig vad jag har för planer ibland så ställer såklart hans mamma upp och sånt. Är iaf väldigt glad över beslutet. Och det är de bästa för Alex oxå!

Nej, nu ska jag förbereda inför kvällen. Ska natta Lilleman strax, och sen bädda soffan inför en lång tv tittande kväll.
Fram till kl 21 så ska jag se på fortsättningen av DH, sen kl 21 så börjar mitt kära Top Model..trevligt trevligt. Sen så blir det väl lite DH till, hehe. Sen sängen. Jobb imorgon tyvärr!

På lör ska jag träffa en person på Bo01 för en kaffe och promenad längs vattnet om vädre blir fint, har saknat dessa Bo01 kvällar, men nu e de dax igen. Annars möts vi direkt på resturangen på kvällen. Ska bli så trevlig så..:-)

Vi hörs och vi ses..

Puss från en väldigt glad Jessica!

Kommentarer
Postat av: Linnea

Är det en av grabbarna som stött på dig? Mest nyfiken.

2007-04-12 @ 15:52:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback