Grannhat!





Jisses vad jag avskyr min granne...verkligen!

Han e lite "skum" av sig.. Runt 50 år gammal. Han klär sig konstigt, pratar konstigt, har ett hem som luktar "fy fan", det räcker att han öppnar dörren så mår man illa...tur man inte är gravid, då hade man spytt ska jag säga er. Inte särskilt trevlig är han heller, ska spela så vuxen och duktig när han egentligen är låångt ifrån de. Han är alltid vaken på kvällar/nätter och nästan varje natt gör konstiga ljud från sig. Hans vardagsrum är vägg i vägg med mitt sovrum...hur fan mna nu kan bygga lägeheter på det sättet. Han hostar, harklar på ett väldigt grisigt sätt hela tiden. Och som sagt..har nårra konstiga ljud för sig ofta, gud vet vad han sysslar med där inne.
Men det som gör att jag verkligen avskyr honom är att varje jävla natt....VARJE jävla natt så spelar han musik...en otroligt DÅLIGT musiksmak har han oxå, vet inte ens vad det är för sorts musik, men skum är den oxå. Och han har inte låg volym heller. Så är det inte så att man ska kämpa att försöka somna till nån musik som låter AHHHH, OHHHHH, ÅHHH, BRUUUUM, TALALALALA, så vaknar man ist utav det mitt i natten. Man försöker med allt, lägga flera kuddar över huvudet, öronproppar..men oftast funkar inget, så man ligger och blir mer och mer förbannad och skapar nåt sorts hat mot honom. Han vet att jag har en liten här hemma och ändå tar han inte hänsyn, jävla idiot.
Inatt så vaknade jag nångång runt 01, hörde detta hemska ovänsen till musik. Blev såklart sjukt iriiterad, men eftersom jag va så jävla trött så somnade jag lätt om igen med X antal kuddar på huvudet. Såsmåningom trillar dessa kuddar av, och jag vaknar återigen vid 03.20 och han hade FORTFARANDE igång detta jävla oväsen....jag försökte och kämpade med mina kuddar, och trött som fan va jag. Men det funkade inte för nu va jag så irriterad. Försökte en stund till, samtidigt jag låg och samlade vrede. Efter bara nån liten minut så va det nog. jag fick frispel och blev arg som ett bi. Flög upp ur sängen i ett kolsvart rum, letade mig mot vår gemensamma vägg. Kom ihåg hur riktigt förbannad jag va. Höjer min knytnäven och börjar banka....banka hårt som fan...BOOM BOOM BOOM...tyvärr så mitt sista stenhårda bank, råkade jag banka på en sån här metall sak som man spikar fast på väggen för att kunna hänga tavlor på. Jag va så arg och trött och riktigt förbannad så just då kände jag inte smärtan...visst ont gjorde de. Han fattade vinken och stängde av musiken..och jag säger "en gång till", så tänker jag ringa Vellinge bostäder, så får dom ta över. Och dom är inte roliga att ha med och göra. Men vaknade imorse med sååå ont i handen. Inte så kontigt. Har ett hål i handen från den här saken, blod, blåmärken och sår. Haha..kunde inte låta bli att skratta lite samtidigt som jag fortfarande är så arg att sånt här ska behöva hända för att man ska kunna sova en vanlig vardag. Om jag stöter på honom i trappan eller så, tänker jag verkligen berätta för honom exakt vad jag tycker han ska låta bli med om nätterna, så att vi grannar ska behöva veta alla hans behov av både musik och....ja vad det nu är han sysslar med!



Idag blev handpenningen betald för vår resa...dagarna bara försvinner och försvinner, dvs dagen kommer nämre och nämre! :-D

Tittar ut och det är faktiskt fint väder idag *s*, men sen kan man ju fråga sig hur kallt & blåsigt det är. Tänkte vänta till runt 10, då de blivit lite varmare. Vi ska ner till mamma och sola i henne trädgård med Abby, min kanin och mitt marsvin. Mysigt.
Liam sitter och tittar på Byggare Bob för tillfälligt och kelar med katterna, som har blivit så stora och livliga nu. Helt galet. Vill verkligen inte släppa ifrån mig dom om 2 månader. *snyfta*...Vill behålla 2 av dom...den ena är ju redan bestämd, men sen har jag sååååån beslutångest över den andra. Vill ha atningen den svarta, eller den vita...*suuuck*...vi får se :-)

På söndag är det TFF-MFF, ska självklart dit. Vem vinner? Lätt gissat!
:-)


Har du hört talas om den nya norska musfällan?
Nej?
Igår låg där 4 st möss runt omkring den, men dom hade skrattat ihjäl sig!

Haha!

Vad blir det om man korsas en elefant och en get?
Jumbojet!

Haha igen!

Mamma, teo har svalt en fluga, men oroa dig inte, jag gav honom en sked insektsmedel.

Haha åter igen!



Trevligt värre. Tittar ut igen och nu är det fukkt med mörka moln och skit. Jaja, men vi kan mysa ändå!


Ha en trevlig fredag!

*Puss*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback